صفحه اصلی > مقاله : بهترین بازی‌های مبارزه‌ای ۲۰۲۴

بهترین بازی‌های مبارزه‌ای ۲۰۲۴

وقتی صحبت از انتخاب بهترین بازی مبارزه‌ای می‌شه، گزینه‌های زیادی در دسترسه. این ژانر از اوایل دهه ۱۹۹۰ یکی از پایدارترین سبک‌های صنعت بازی بوده. اسم‌هایی مورتال کامبت، استریت فایتر و تکن به بعضی از بزرگ‌ترین سری‌های کل صنعت بازی تبدیل شدن، چه برسه به بازی‌های مبارزه‌ای صرف. در حال حاضر هم بازی‌های مبارزه‌ای تو یه دوره شکوفایی دوباره قرار دارن.

پس ممکنه انتخاب یه بازی مبارزه‌ای برای بازی کردن کمی سخت باشه. توی این لیست، بهترین بازی‌های مبارزه‌ای که می‌تونید در حال حاضر بازی کنید رو معرفی می‌کنیم، چه روی کنسول‌ها و چه روی PC. هر بازی‌ای که اینجا معرفی شده رو می‌تونید مستقیماً بخرید و روی دستگاهتون دانلود کنید، بدون این‌که نیاز باشه دنبال سخت‌افزارهای قدیمی بگردید؛ و هر وقت هم که خواستید می‌تونید وارد مبارزه بشید. از بازی‌های یک به یک کلاسیک گرفته تا بازی‌های مبارزه‌ای شلوغ پلتفرمر، این‌ها بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال ۲۰۲۴ هستن.

Street Fighter 6

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Xbox Series X|S، PC

توسعه‌دهنده: Capcom

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

بازی Street Fighter از زمانی که Street Fighter II توی سال ۱۹۹۱ منتشر شد، همیشه به‌ عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای شناخته شده. بازی Street Fighter 6 هم از این قاعده مستثنی نیست؛ با بهینه‌سازی‌های گسترده نسبت به نسخه قبلی، همراه با لیست بازیکنانی که همچنان در حال رشد هستن و یه بخش آنلاین قوی، بازی SF6 به یکی از برترین بازی‌های مبارزه‌ای حال حاضر تبدیل شده. مسیر رو به رشد SF6 همچنان ادامه داره، طوری که به‌زودی Terry Bogard و Mai Shiranui (اولین شخصیت‌های مهمان توی تاریخ این فرنچایز) به لیست بازیکنان اضافه می‌شن.

Tekken 8

پلتفرم‌ها: PS5، Xbox Series X|S، PC

توسعه‌دهنده: Bandai Namco

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۲

جدیدترین نسخه از فرنچایز مبارزه‌ای برجسته کمپانی Bandai Namco، یعنی Tekken 8، توی اولین سال انتشارش با قدرت شروع کرده. سیستم Heat سطح جدیدی از قابلیت‌های هجومی رو به بازی اضافه کرده، لیست بازیکنان پر از شخصیت‌های نمادین از سراسر فرنچایز شده و حالت داستانی بازی، ماجرای درگیری بین Kazuya و پسرش Jin رو دنبال می‌کنه که حسابی هیجان‌انگیزه. علاوه بر این، یه مجموعه کامل از گزینه‌های شخصی‌سازی به شما اجازه می‌ده شخصیت مورد علاقه‌تون رو به هر شکلی که دوست دارید تغییر بدید، که یه حس شخصی‌سازی به اکشن بازی اضافه می‌کنه.

Mortal Kombat 1

پلتفرم‌ها: PS5، Xbox Series X|S، Nintendo Switch، PC

توسعه‌دهنده: NetherRealm Studios

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

فرنچایز مبارزه‌ای خونین و بی‌رحم NetherRealm Studios توی Mortal Kombat 1 با یه عصر جدید و تغییرات بزرگ توی چهره‌های آشنای خودش، بازسازی شده. مبارزات همچنان سریع و خشن هستن و Fatalities معروف این سری هم مثل همیشه باعث لذت و تنفر بازیکنان می‌شن. با حضور شخصیت‌های مهمان مثل Homelander ،Peacemaker و Omni-Man، حالت‌های تک‌نفره با داستان بهتر و چیزهای دیگه، این بازی یه تجربه خشن و لذت‌بخش رو برای بازیکنان فراهم می‌کنه.

Guilty Gear Strive

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Xbox Series X|S، PC

توسعه‌دهنده: Arc System Works

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

ژانر انیمه‌ای بازی‌های مبارزه‌ای به‌خاطر اکشن دقیق و مبتنی بر مهارت مشهور شده و اسم Guilty Gear همیشه در خط مقدم این ژانر بوده. بازی Guilty Gear Strive هم از این قاعده مستثنی نیست و به وسیله سیستم آنلاین چند لایه و یه لیست بازیکنانی که با سه فصل (و همچنان در حال افزایش) از شخصیت‌های جدید همراه شده، تجربه‌ای عالی ارائه می‌ده. هرچند Strive یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های این لیسته، ولی با گذشت زمان فقط بهتر و بهتر شده.

Granblue Fantasy Versus Rising

پلتفرم‌ها: PS5، PS4، PC

توسعه‌دهنده: Arc System Works، CyGames

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲

بازی Granblue Fantasy Versus Rising دنباله‌ای برای Granblue Fantasy Versus به حساب میاد و اولین تلاش CyGames و Arc System Works برای آوردن سری موبایلی معروف RPG به دنیای بازی‌های مبارزه‌ای توی سال ۲۰۲۰ بوده. نسخه جدید پیشرفت‌های زیادی داره، از جمله سیستم آنلاین جدید با rollback netcode، طراحی دوباره مکانیک‌های مبارزه و لیست بازیکنان بیشتر (از جمله حضور 2B از بازی Nier: Automata به‌ عنوان بسته الحاقی). وقتی همه این‌ها با سبک بصری فوق‌العاده بازی ترکیب می‌شه، Granblue Fantasy Versus Rising یه تجربه عالی برای طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای فراهم می‌کنه.

Marvel Vs. Capcom Fighting Collection: Arcade Classics

پلتفرم‌ها: PS4، Nintendo Switch، PC (عرضه نسخه Xbox توی سال ۲۰۲۵)

توسعه‌دهنده: Capcom

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ (نسخه دیجیتال)؛ ۲ آذر ۱۴۰۳ (نسخه فیزیکی)

دهه‌های ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی تحت سلطه سری Vs شرکت Capcom بود و بازی‌هایی مثل Marvel Vs. Capcom هم پیشتاز این موج بازی‌ها بودن. این بازی‌ها تا مدت‌ها به‌نظر می‌رسید که از دست رفته‌ان، اما بالاخره دو تا کمپانی تصمیم گرفتن که اون‌ها رو تو یه مجموعه بازنشر کنن؛ که این انتشار جدید با rollback netcode، یه جعبه موسیقی و یه گالری هنری هم همراه شده. بازی Marvel Vs. Capcom Fighting Collection: Arcade Classics چیزی رو به طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای هدیه می‌ده که بیش از یه دهه دنبالش بودن و باید گفت که این انتظار ارزشش رو داشت.

Killer Instinct: Anniversary Edition

پلتفرم‌ها: Xbox One، Xbox Series X|S، PC

توسعه‌دهنده: Microsoft Studios، Iron Galaxy Studios

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ (انتشار اولیه: ۱ آذر ۱۳۹۲)

۱۱ سال پیش بازی Killer Instinct به‌ عنوان یکی از عناوین لانچ Xbox One دوباره ظاهر شد و به اولین بازی مبارزه‌ای مجانی توی بازار بازی تبدیل شد. از اون زمان، این بازی به یه بازی کلاسیک پرطرفدار تبدیل شده. این بازی یه سیستم مبارزه‌ای بر پایه کمبوهای خیره‌کننده و شخصیت‌هایی از بازی‌های Halo، Gears Of War و Battletoads رو در کنار شخصیت‌های اصلی KI توی خودش جمع کرده. نسخه Anniversary Edition که تازگیا منتشر شده شامل کل بازی، تمامی DLC‌ها و یه پچ جدید برای بالانس بازیه و در حال حاضر بهترین راه برای تجربه Killer Instinct به حساب میاد. اگه اشتراک Game Pass دارید، می‌تونید این بازی رو رایگان تجربه کنید.

Super Smash Bros. Ultimate

پلتفرم‌ها: Nintendo Switch

توسعه‌دهنده: Nintendo

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷

بازی Super Smash Bros. Ultimate فرمت مبارزه‌ای پلتفرم رو که سری Smash Bros محبوب کرده به سطح جدیدی می‌بره. این بازی لیستی پر از مبارزان و بیش از ۱۰۰ مرحله مبارزه داره. شخصیت‌های معروف نینتندو مثل Mario ،Link و Pikachu می‌تونن با شخصیت‌هایی مثل Steve از بازی Minecraft، Banjo-Kazooie، Cloud و Sephiroth از بازی Final Fantasy VII و Sora از بازی Kingdom Hearts مبارزه کنن. بازی مبارزه‌ای Super Smash Bros. Ultimate تاریخچه‌ای از دنیای بازی‌های ویدیویی رو در قالب یه بسته ارائه می‌ده. این بازی یکی از بهترین بازی‌های نینتندو سوییچ و یه مورد ضروری برای طرفداران مبارزه‌ایه که این کنسول رو هم دارن.

The King of Fighters XV

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Xbox Series X|S، PC

توسعه‌دهنده: SNK

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

بازی The King of Fighters XV مثل نسخه‌های قبلی این سری، مبارزات سه‌ به‌ سه‌ رو که طرفداران SNK از سال ۱۹۹۶ دوست داشتن به ارمغان میاره. انتخاب و ترکیب مبارزان مورد علاقه‌تون و تعیین کردن ترتیب مبارزه‌‌ها یه لایه اضافی از استراتژی رو به بازی اضافه می‌کنه که توی بیشتر بازی‌های مبارزه‌ای وجود نداره. بازی KOF XV یه انتخاب عالی برای کسانیه که هر بار توی مبارزه دنبال چالش‌های بیشتر هستن.

Ultimate Marvel Vs. Capcom 3

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، PC

توسعه‌دهنده: Capcom

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰

بازی Ultimate Marvel Vs. Capcom 3 به‌ عنوان بهترین بازی توی تاریخچه پرماجرای کراس‌اورهای Marvel و Capcom شناخته می‌شه و با این‌که ۱۲ سال از انتشارش می‌گذره، هنوز هم بازی کردنش حسابی لذت‌بخشه. هرچند UMvC3 هم مثل KOF XV یه بازی تیمی سه‌ به‌ سه‌ به حساب میاد، اما شباهت‌هاشون همین‌جا تموم می‌شه؛ چون توی UMvC3 می‌تونید هر سه شخصیت رو هر لحظه عوض کنید تا هرج و مرجی مطلق روی صفحه به پا بشه. در حالی که Marvel Vs. Capcom Collection هم یه گزینه خوبه، UMvC3 فرصتیه تا ببینید این سری الان در چه جایگاهی قرار داره.

SNK Vs. Capcom: SVC Chaos

پلتفرم‌ها: PS4، Nintendo Switch، PC

توسعه‌دهنده: SNK

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۳ (انتشار اولیه: ۲ مرداد ۱۳۸۲)

توی Evo سال ۲۰۲۴ شاهد بازگشت SNK Vs. Capcom: SVC Chaos بودیم؛ یه بازی عجیب ولی جذاب تو دنیای کراس‌اورهای Capcom و SNK. SVC Chaos که توسط SNK توسعه داده شده. پس با این‌که لیست شخصیت‌ها بین این دو شرکت تقسیم شده، مکانیک‌های مبارزه و سبک بصری کاملاً متعلق به SNK هستن. هر چند این بازی به اندازه سری Capcom Vs. SNK بین بازیکن‌ها محبوبیت نداشته ولی انتشار مجدد SVC Chaos مثل یه کپسول زمان جالب از دوران قدیم بازی‌های مبارزه‌ایه.

Soul Calibur VI

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، PC

توسعه‌دهنده: Bandai Namco

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷

در حالی که سری Tekken تازگیا توی بخش بازی‌های مبارزه‌ای Bandai Namco حکمرانی می‌کنه، بازی Soul Calibur با وجود ارائه یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای موجود، تا حدی گمنام مونده. بازی مبارزه‌ای Soul Calibur VI مبارزات سه‌بعدی با محوریت سلاح رو به بهترین شکل ارائه می‌ده؛ با یه لیست شخصیت‌های نمادین، از جمله Geralt از بازی The Witcher و 2B از بازی Nier: Automata که این دومین حضورش تو این لیسته. هنوز نمی‌دونیم که بازی جدیدی از سری Soul Calibur منتشر می‌شه یا نه، ولی فعلاً Soul Calibur VI کاملاً انتظارات رو برآورده کرده.

Under Night In-Birth II Sys

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Nintendo Switch، PC

توسعه‌دهنده: French-Bread، Arc System Works

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۲

صحبت از بازی‌هایی گمنام پیش اومد؛ بازی Under Night In-Birth از اون بازی‌هاست که وقتی اولین نسخه‌ش توی سال ۲۰۱۲ به آرکیدها رسید خیلی‌ها رو شگفت‌زده کرد. بعد از چندین نسخه اصلاح‌شده، دنباله Under Night In-Birth II Sys اوایل امسال منتشر شد و به یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای انیمه‌ای توی بازار تبدیل شده. گیم‌پلی مبارزه‌ای دقیق و مبتنی بر مهارت که قبلاً بهش اشاره کردیم، این‌جا به‌طور کامل دیده می‌شه و مکانیک Grind system که مبتنی بر کشمکش هست باعث می‌شه هر راند بازی تا آخرین لحظه هیجان‌انگیز باشه. اگه به بازی‌های مبارزه‌ای علاقه دارید، Under Night رو حتما باید امتحان کنید.

MultiVersus

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X|S، PC

توسعه‌دهنده: Player First Games، Warner Bros.

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۳

در نگاه اول بازی MultiVersus شبیه یه نسخه از Smash Bros با شخصیت‌های WB به نظر میاد. اما این بازی چیزای بیشتری توی چنته داره و مکانیک‌های مبارزه اضافی و تمرکز روی مبارزات دو به دو اون باعث شده که تجربه‌ای فراتر از یک نسخه کپی شده از Smash Bros ارائه بده. این بازی به صورت رایگان قابل دانلوده و این یعنی شخصیت‌ها و مراحل بیشتری در آینده به MultiVersus اضافه می‌شن. پس اگه دنبال یه جایگزین برای Smash هستید، حالا بهترین زمان برای شروع این بازیه.

Capcom Fighting Collection

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، Xbox Series X|S، Nintendo Switch، PC

توسعه‌دهنده: Capcom

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱

بازی Capcom Fighting Collection شامل ۱۰ بازی مبارزه‌ای توی یک پکیجه که به‌ تنهایی ارزش بالایی رو ارائه می‌ده. اما با توجه به این‌که بعضی از این بازی‌ها قبل از ورود به این مجموعه خیلی کمیاب بودن (مخصوصاً Vampire Savior II و Red Earth) این مجموعه شاید تنها راهی باشه که بتونید به‌ صورت رسمی این بازی‌ها رو تجربه کنید. این مجموعه مثل یه کپسول زمان عالی از گذشته عمل می‌کنه و هر بازی اون، ارزش مرور خاطرات رو داره.

DNF Duel

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Nintendo Switch، PC

توسعه‌دهنده: Eighting، Neople، Arc System Works

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱

بازی DNF Duel و Granblue Fantasy Versus Rising نقاط مشترک زیادی دارن؛ هر دو بازی‌هایی از RPG‌های طولانی‌مدت رو به دنیای بازی‌های مبارزه‌ای آوردن و هر دو توسط استودیو Arc System Works، سازندگان بازی Guilty Gear Strive توسعه داده شدن. درست مثل Granblue، بازی DNF Duel هم کلاس‌های بازی Dungeon Fighter رو با موفقیت به شخصیت‌های جداگونه توی سیستم مبارزه‌ای با یادگیری آسون تبدیل کرده. علاوه بر این، DNF Duel یه داستان اورجینال توی دنیای DNF روایت می‌کنه که به طرفداران قدیمی Dungeon Fighter دلیلی می‌ده که این برداشت جدید رو تجربه کنن.

Samurai Shodown

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X|S، Nintendo Switch، PC، موبایل (از طریق Netflix)

توسعه‌دهنده: SNK

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸

استودیو SNK توی دهه ۲۰۱۰ برای مدتی از توسعه بازی‌های مبارزه‌ای فاصله گرفته بود (به‌جز چند نسخه از King of Fighters) و Samurai Shodown بازگشت تمام‌ و کمال این شرکت رو توی سال ۲۰۱۹ رقم زد. این به ریسک موفقیت‌آمیزی تبدیل شد چون نبردهای پرتنش و سنگین Samurai Shodown با بقیه بازی‌های مبارزه‌ای اون زمان کاملاً هماهنگ بود. این بازی یه استاندارد تازه برای SNK تعیین کرد و حالا با برگشت Fatal Fury توی سال ۲۰۲۵، این کمپانی بازی‌سازی باید از Samurai Shodown به خاطر ایجاد این پایه قوی تشکر کنه.

Melty Blood: Type Lumina

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، Nintendo Switch، PC

توسعه‌دهنده: French-Bread، Type-Moon

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰

در کنار Guilty Gear، سری بازی‌های Melty Blood یکی از طولانی‌ترین فرنچایزهای مبارزه‌ای انیمه‌ای به حساب میاد. بازی Type Lumina که توی سال ۲۰۲۱ منتشر شد، یه ورودی ارزشمند توی این خط داستانی بود؛ با سیستم Rapid Beat auto-combo و مکانیک New Moon System که روش جدیدی رو برای تجربه سبک گیم‌پلی Melty Blood ارائه می‌ده. حتماً Melty Blood رو امتحان کنید، چون این بازی یه عضو ارزشمند توی دنیای فعلی بازی‌های مبارزه‌ایه.

Skullgirls: 2nd Encore

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، Xbox Series X|S، Nintendo Switch، PC

توسعه‌دهنده: Hidden Variable Studios

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۴

بازی Skullgirls: 2nd Encore با وجود داشتن یه چرخه حیات پرماجرا با چندین توسعه‌دهنده و ناشر که باعث تأخیر توی پشتیبانی و محتوای اضافه‌ش شده، همچنان توی سال ۲۰۲۴ با قدرت به کارش ادامه می‌ده. این بازی مبارزه‌ای تیم‌محور به لطف مکانیک‌ مبارزه‌ای قوی و طراحی‌های فوق‌العاده شخصیت‌ها، حالا یه حلقه طرفداران وفادار داره. بازی Skullgirls ممکنه در حال حاضر توی اجرای دوم خودش باشه، ولی اگه به زودی اجرای سومی هم داشته باشه نباید تعجب کرد.

BlazBlue Cross Tag Battle

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، Xbox Series X|S، Nintendo Switch، PC

توسعه‌دهنده: Arc System Works

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

قضیه بازی BlazBlue Cross Tag Battle مثل اینه که یه گروه از توسعه‌دهندگان بازی‌های مبارزه‌ای انیمه‌ای، بازی‌هاشون رو توی مخلوط‌کن بریزن و یه بازی مبارزه‌ای تیمی دو‌ به‌ دو درست کنن. سری‌های BlazBlue، Persona 4 Arena، Arcana Heart، Melty Blood و Under Night In-Birth تنها بخشی از فرنچایزهایی هستن که توی این بازی حضور دارن (به همراه چندین شخصیت از انیمه RWBY که برای اولین بار توی دنیای بازی‌های مبارزه‌ای ظاهر می‌شن). مبارزات BlazBlue Cross Tag Battle یه ایده عجیب و غریبه که تبدیل به یه بازی مبارزه‌ای جذاب شده، ولی هر مسابقه از این بازی حسابی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ست.

محمد قربانی

پست های مرتبط

۱۰ شخصیت شرور که از اول بازی حق با اونا بود!

اخلاقیات توی دنیای بازی‌های ویدیویی معمولاً خیلی ساده و سرراسته. همیشه یه…

۱۴۰۳/۰۶/۲۷

مقایسه PS5 Pro با PS5: مشخصات، طراحی، ابعاد و قابلیت‌ها

با معرفی کنسول جدید، مقایسه بین PS5 Pro و PS5 به یه…

۱۴۰۳/۰۶/۲۴

بهترین سکانس‌های آغازین دنیای بازی

اولین برداشت همیشه مهمه و این موضوع در مورد بازی‌های ویدیویی هم…

۱۴۰۳/۰۶/۲۴

دیدگاهتان را بنویسید