صفحه اصلی > خبر و گزارش : جدیدترین بازی‌های منتشرشده (۱۱ بازی جدید برای پلتفرم‌های مختلف)

جدیدترین بازی‌های منتشرشده (۱۱ بازی جدید برای پلتفرم‌های مختلف)

دنیای بازی‌های ویدیویی تو ماه ژوئن یه جورایی عجیب بود. از یه طرف پر از مراسم معرفی بازی‌های جدید توسط کمپانی‌های بزرگ بود، اما از طرف دیگه، بازی‌های زیادی برای عرضه شدن تو این ماه آماده نشدن. با این حال، بازی‌هایی که تو این ماه عرضه شدن، سبک‌های مختلفی رو شامل می‌شن؛ از بازی‌های با کیفیت موبایل گرفته تا بازسازی‌های ریمسترشده، بازی‌های ترسناک و دلهره‌آور.
قطعاً بزرگ‌ترین عرضه ژوئن، بسته الحاقی مورد انتظار الدن رینگ به اسم سایه‌های اِردتریه. بعد از چند سال ساخت، حالا گیمرا کلی ذوق دارن که دوباره به دنیای فانتزی سیاه الدن رینگ برگردن.
تو یه حال و هوای مشابه، کمپانی بازی‌سازی بانجی بالاخره آماده‌ست تا با بسته الحاقی بزرگ The Final Shape پرده از داستان نور و تاریکی تو بازی Destiny 2 برداره. همه چیز به سمت نبرد نهایی بین گاردین‌ها (Guardians) و ویتنس‌ها (Witness) داره هدایت می‌شه و به نظر می‌رسه این بسته الحاقی با معرفی زیرشاخه جدید پریزم (Prism)، تجهیزات قدرتمند عجیب و غریب و کلی تغییر تو روند بازی، قراره حسابی سروصدا کنه.

 

بازی Destiny 2: The Final Shape

توسعه‌دهنده: Bungie
ناشر: Bungie
تاریخ عرضه: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
پلتفرم‌ها: بازی PS5، PS4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس و ویندوز
موتور: Tiger Engine
ژانر: اکشن-نقش‌آفرینی و FPS
مُد: چندنفره
مهم‌ترین بسته الحاقی بازی Destiny 2 به اسم The Final Shape قراره امسال به داستان ده‌ساله نور و تاریکی خاتمه بده. به همراه یه نبرد حماسی که توش سرنوشت تمام خلقت معلوم می‌شه، استودیو بانجی داره از تغییرات بزرگی تو بازی‌شون حرف می‌زنه، که شامل زیرشاخه جدید پریزم، دشمن‌های عجیب و غریب جدید و یه دنیای وارونه عجیب تو دل تراولر (Traveler) برای کاوش می‌شه.

 

بازی ترسناک Killer Klowns From Outer Space

توسعه‌دهنده: IllFonic
ناشر: IllFonic
تاریخ عرضه: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
پلتفرم‌ها: بازی PS5، ایکس باکس سری اس و ایکس و ویندوز
موتور: Unreal Engine 4
ژانر: بقا و ترس
مُد: چندنفره
فیلم‌های ترسناک کلاسیک کالت، دارن به عنوان بازی‌های ویدیویی چندنفره نامتقارن جون می‌گیرن و بازی Killer Klowns From Outer Space، جدیدترین مجموعه محبوبیه که به این لیست اضافه می‌شه. این یه نبرد برای بقا بین دلقک‌های قاتل و شهروندان کرسنت کوو (Crescent Cove) محسوب می‌شه و بازیکن‌ها باید از هوش‌شون برای زنده موندن استفاده کنن. اگه هم دوست دارین نقش دلقک‌های قاتل رو بازی کنین، می‌تونین از یه عالمه ابزار و وسایل سیرک‌بازی برای شکار استفاده کنین.

 

بازی Star Wars: Hunters

بازی Star Wars: Hunters

توسعه‌دهنده: Zynga
ناشر: Zynga
تاریخ عرضه: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
پلتفرم‌ها: بازی نینتندو سوییچ، iOS و اندروید
موتور: Unreal Engine
ژانر: اکشن
مُد: چندنفره و تک‌نفره
بالاخره بازی اکشن سوم شخص و مبارزه‌ای آنلاین Star Wars: Hunters از هایپراسپیس به گوشی‌های موبایل‌ راه پیدا کرد. تو این بازی می‌تونید تو نقش استورم‌تروپرها، جِدای‌ها و و ووکی‌ها بازی کنید. استودیوی سازنده یعنی Zynga هم قول داده که تو یه مسابقه به اسم Hunters of the Outer Rim که موقع عرضه بازی در دسترسه، از باحال‌ترین گیمرهای بازی حسابی تقدیر کنه.

 

بازی Assassin’s Creed Mirage

بازی Assassin's Creed Mirage برای آیفون
توسعه‌دهنده: Ubisoft Bordeaux
ناشر: Ubisoft
تاریخ عرضه: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
پلتفرم: iOS
موتور: Unreal Engine
ژانر: اکشن
مُد: چندنفره و تک‌نفره
خبر دیگه این‌که یه بازی خیلی بزرگ‌تر به اسم Assassin’s Creed Mirage هم تو این ماه روی بعضی مدل‌های آیفون عرضه شده. نسخه برگشت به ریشه‌های این سری بازی که برای ویندوز و کنسول عرضه شده بود، حسابی طرفدار پیدا کرد. حالا هم با توجه به سخت‌افزار قوی آیفون‌های جدید، این بازی جهان باز که تو بغداد قدیم جریان داره، قراره تو این ماه روی iOS ظاهر بشه.

 

بازی Shin Megami Tensei V: Vengeance

بازی Shin Megami Tensei V: Vengeance
توسعه‌دهنده: Atlus و Atlus West
ناشر: Atlus و سگا
تاریخ عرضه: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
پلتفرم: بازی PS5، PS4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس و ویندوز
ژانر: نقش‌آفرینی و ماجراجویی
مُد: تک‌نفره
خیلی‌ها احتمالاً بازی Shin Megami Tensei V که سه ساله رو سوییچ اومده تا الان تموم کردن، ولی اگه جزو اون دسته از آدمایی هستین که تا حالا امتحانش نکردین، می‌تونین نسخه نهایی این بازی رو روی پلتفرم‌های تجربه کنید. کمپانی بازی‌سازی Atlus گفته که این نسخه چیزی حدود ۷۵ ساعت محتوای جدید داره و دیگه فقط مخصوص سوییچ نیست. یه خط داستانی کاملا جدید به اسم Canon of Vengeance اضافه شده که کل روند داستانو تو نیمه دوم عوض می‌کنه؛ این یعنی مکان‌های جدید برای کاوش، غول‌های بیشتر برای مبارزه و انتخاب‌های سخت‌تر، فقط چند تا از چیزاییه که طرفدارا می‌تونن از این نسخه انتظار داشته باشن.

 

بازی Monster Hunter Stories

بازی Monster Hunter Stories
توسعه‌دهنده: Capcom و Marvelous
ناشر: کپکام
تاریخ عرضه: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ (برای نینتندو سوییچ، PS4 و ویندوز)
پلتفرم: نینتندو سوییچ 3DS، اندروید، iOS، نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴ و ویندوز
ژانر: نقش‌آفرینی
مُد: چندنفره و تک‌نفره
خیلی از ما تو دو سه سال اخیر، چند بازی از سری مانستر هانت رو تجربه کردیم. با این‌که از عرضه Monster Hunter Stories زمان زیادی گذشته، نباید اون رو رو دست‌کم گرفت! اولین نسخه این بازی تو سال ۲۰۱۶ فقط برای نینتندو 3DS عرضه شد (بعدش هم روی آیفون) و حالا برای ویندوز، سوییچ و پلی‌استیشن ۴ عرضه شده. با این نسخه باید منتظر گرافیک بهتر با کیفیت بالا، صداگذاری کامل به انگلیسی و ژاپنی و یه عالمه محتویات جدید باشین.
یه خبر دیگه این‌که دنباله نسبتاً خوب این بازی یعنی Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin که برای نینتندو سوییچ و ویندوز عرضه شده، حالا برای پلی‌استیشن ۴ هم عرضه شده. البته لازم نیست حتماً این دوتا بازی رو به ترتیب بازی کنید، ولی بازم جالبه که می‌بینیم هر دوتاشون دارن برای یه گروه بزرگ‌تر از گیمرا عرضه می‌شن.

 

بازی Still Wakes the Deep

بازی Still Wakes the Deep
توسعه‌دهنده: The Chinese Room
ناشر: Secret Mode
تاریخ عرضه: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پلتفرم: بازی پلی استیشن ۵، ایکس باکس ایکس و اس ویندوز
ژانر: ترسناک و Walking Simulator
مُد: تک‌نفره
استودیوی بازی‌سازی The Chinese Room که بازی‌های ترسناک A Machine for Pigs و Dear Esther رو ساخته، با Still Wakes the Deep یه بازی ماجراجویی جدید و دلهره‌آور دیگه رو به نمایش گذاشته. تو این بازی در حالی که کاراکتر شما، روی یه سکوی نفتی وسط یه طوفان وحشتناک گیر افتاده، یه موجود ترسناک ناشناخته سوار سکو شده و داره همه جا رو به هم می‌ریزه. همه راه‌های ارتباطی قطع شده‌ن، هیچ راه فراری نیست و یه دشمن، بی‌امان تو این داستان گیرا شما رو دنبال می‌کنه.

 

بسته الحاقی بازی Elden Ring Shadow of the Erdtree

dls بازی Elden Ring Shadow of the Erdtree
توسعه‌دهنده: FromSoftware
ناشر: Bandai Namco Entertainment
کارگردان‌ها: Hidetaka Miyazaki و Yui Tanimura
تاریخ عرضه: ۱ تیر ۱۴۰۳
پلتفرم: بازی پلی استیشن ۵، PS4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس و ویندوز
ژانر: نقش‌آفرینی، ماجراجویی و مبارزه‌ای
مُد: تک‌نفره و چندنفره
درسته که Elden Ring: Shadow of the Erdtree به‌عنوان یه بسته الحاقی برای الدن رینگ معرفی شده، ولی به‌نظر می‌رسه این بسته، چیزی فراتر از این‌هاست و یه دنباله جذاب برای بهترین بازی سال ۲۰۲۲ باشه. با دشمن‌های جدیدی که باید باهاشون بجنگید، تجهیزاتی که باید جمع‌آوری کنید و یه داستان کاملاً تازه، به نظر می‌رسه ژوئن، ماه خوبیه که دوباره به سرزمین‌های میانه برگردیم.

 

بازی Super Monkey Ball Banana Rumble


توسعه‌دهنده: Ryu Ga Gotoku Studio
ناشر: سگا
تاریخ عرضه: ۵ تیر ۱۴۰۳
پلتفرم: بازی نینتندو سوییچ
ژانر: پلتفرمر
مُد: تک‌نفره و چندنفره
آماده باشین که حسابی شیطنت کنین. استودیو RGG که بیشتر به خاطر سری بازی‌های یاکوزا شناخته می‌شه، وقتی مشغول ساختن داستان‌های مهیج در دنیای گانگسترها نیست، با میمون‌های بامزه سروکله می‌زنه. این نسخه جدید از مجموعه حسابی روی بخش چندنفره سرگرم‌کننده‌ش تمرکز کرده، چون تا ۱۶ نفر می‌تونن آنلاین تو چندین حالت بازی با هم رقابت کنن و برای این‌که بهترین بشن، با هم بجنگن. اگه یه تجربه کوچیک‌تر رو ترجیح می‌دین، می‌تونین تو یه بخش کوآپ ۴ نفره برین چرخ بزنین، یا تو یه حالت ماجراجویی کاملاً جدید، داستان‌های بامزه‌ای رو تجربه کنین.

بازی Riven

بازی Riven

توسعه‌دهنده: Cyan
ناشر: Cyan
تاریخ عرضه: ۵ تیر ۱۴۰۳
پلتفرم: ویندوز و پلتفرم‌های VR
موتور: Unreal Engine 5
ژانر: ماجراجویی و پازل
مُد: تک‌نفره
وقتی سال ۱۹۹۵، برای اولین بار بازی ریوِن عرضه شد، موقفیت بزرگی کسب کرد. حالا بعد از گذشت تقریباً سی سال، قراره شاهد نسخه مدرن این شاهکار باشیم. نسخه بازسازی شده، با استفاده از Unreal Engine 5 و توسط تیم توسعه اصلی ساخته شده. ریوِن شامل کلی معمای جدید و یه دنیای گسترده‌تر می‌شه که گیمر می‌تونه همه‌جای این دنیا چرخ بزنه.

 

بازی Luigi’s Mansion 2 HD

بازی Luigi's Mansion 2 HD
توسعه‌دهنده: Next Level Games
ناشر: Nintendo
تاریخ عرضه: ۷ تیر ۱۴۰۳ (ری‌مستر)
پلتفرم: نینتندو سوییچ
ژانر: اکشن و ماجراجویی
مُد: تک‌نفره و چندنفره
بازی Luigi’s Mansion 2 HD با گذشت بیشتر از ۱۰ سال از عرضه اولیه روی نینتندو 3DS، برای سوییچ عرضه می‌شه. لوییجی دوباره برگشته تا ارواح رو شکار کنه. این نسخه ارتقایافته از اون ماجراجویی جذاب، حالا با عنوان Luigi’s Mansion 2 HD منتشر می‌شه و چند تا تغییر گرافیکی تو بازی اعمال شده. جدا از اون، می‌تونین همون معماها، دشمن‌ها و حتی بخش چندنفره ScareScraper رو تو این نسخه به‌روز شده پیدا کنین.

برچسب ها :

احمدرضا فرزان جم

پست های مرتبط

همه بازی‌های معرفی شده در رویداد Xbox Tokyo Game Show

مایکروسافت دوباره به نمایشگاه بازی‌های توکیو اومده تا طرفدارهای شکاک ژاپنی و…

۱۴۰۳/۰۷/۰۸

کنسول پلی استیشن ۵ پرو معرفی شد

امروز پلی استیشن ۵ پرو یا همون PS5 Pro معرفی شد و…

۱۴۰۳/۰۶/۲۰

۱۴ بازی برتر ماه گذشته

بهترین بازی‌های ماه گذشته دیگه وارد نیمه دوم ۲۰۲۴ شدیم و اینجاست…

۱۴۰۳/۰۵/۱۴

دیدگاهتان را بنویسید