بسته الحاقی دوم بازی Alan Wake 2 به نام The Lake House که امروز عرضه شده، آخرین محتوای اضافهایه که برای این بازی در نظر گرفته شده. این بسته تقریباً یک سال بعد از انتشار نسخه اصلی بازی ارائه میشه. بعد از ۱۳ سال انتظار برای ادامه این داستان، شاید یه کم زود باشه که بگیم داریم با این بخش از دنیای Alan Wake خداحافظی میکنیم. اما خوشبختانه، توی دنیای عجیب و گستردهای که Remedy Connected Universe ساخته، The Lake House بیشتر از این که پایان باشه، یه شروع جدیده. همونطور که استودیو قبلاً با دومین بسته الحاقی بازی Control برای Alan Wake 2 زمینهسازی کرد، بهنظر میرسه The Lake House هم یه مقدمه هیجانانگیز برای دنباله اعلامشده Control و شاید حتی اسپینآف چندنفرهاش به نام FBC: Firebreak باشه.
برای افرادی که بازی اصلی رو تموم کردن، The Lake House رمز و رازهایی رو فاش میکنه که قبلاً فقط بهشون اشاره شده بود. یه پایگاه از Federal Bureau of Control (FBC) به نام The Lake House ارتباطش قطع شده و Kieran Estevez که توی داستان اصلی معرفی شد، مأمور رسیدگی به این ماجراست و اینبار بهعنوان یه کاراکتر قابل بازی وارد داستان میشه. اگه بسته الحاقی دوم Control به نام AWE رو بازی کرده باشین، توی آخرین صحنه اون بسته اشارهای به همین ماجرا شده بود؛ وقتی Jesse Faden متوجه یه سیگنال میشه که نشون میده یه رویداد تغییریافته توی Bright Falls قراره رخ بده. با Estevez، گیمرها یه زاویه دید جدید از این دنیای داستانیِ پیچیده و عجیب رو تجربه میکنن. اِستاوز تازهکار نیست و جایی که بقیه ممکنه از دیدن هیولاهای عجیب و غریبی که از دیوارهای The Lake House بیرون میان جا بزنن، اون بیشتر از اینکه بترسه، فقط از اینکه مجبور بشه گزارشهای بیشتری پر کنه عصبانی میشه! همونطور که گیمرهای Control میدونن، حتی توی FBC هم از دست بروکراسی و کاغذبازی نمیشه فرار کرد. کارگردان بازی، Kyle Rowley، توی یه مصاحبه گفت: «تو بازی Control، با خیلی از افراد دیگه توی اداره در ارتباطیم، اما بیشتر توی همون چارچوب اتفاقاتی که داخل The Oldest House میافته. اما اینجا از یه زاویه متفاوت و از بیرون به موضوع نگاه میکنیم. برامون جالب بود که ببینیم FBC خارج از مقر اصلیش چهجوری کار میکنه. مثلاً FBC توی سراسر ایالات متحده چطوری به عنوان یه آژانس عمل میکنه؟» این زاویه دید جدید به استودیو Remedy کمک کرده تا یه ترفند رو که هر سال توش بهتر میشه، اجرا کنه: گسترش دنیای متصل خودش و آمادهسازی زمینه برای داستانهای آینده، بدون اینکه گیمرهایی که این بازیها رو بهصورت غیرمنظم یا غیرخطی تجربه میکنن، گیج بشن یا احساس کنن که چیزی رو از دست دادن. Kyle Rowley در اینباره گفت: «ما میخواستیم مطمئن بشیم که داستانی که مینویسیم، به اندازه کافی مستقل و جذاب باشه و خطوط داستانی شخصیتها رو هم داشته باشه، طوری که نیازی نباشه حتماً Control رو بازی کرده باشین تا ازش لذت ببرین.» با این حال، راولی اشاره میکنه که تیم سازنده این بار بیش از گذشته تلاش کرده داستانهای Alan Wake و Control رو به هم گره بزنه. وقتی که در نظر بگیرین دومین بسته الحاقی Control عملاً مقدمهای برای Alan Wake 2 بود، موضوع جالب میشه و حالا به نظر میرسه که این رابطه معکوس شده. راولی در ادامه میگه: «ما تعداد زیادی المانهای داستانی داریم، مثل ایمیلهایی بین کارمندای مختلف FBC یا مدارک تحقیقاتی که اگه از جمله افرادی باشید که خیلی به دنیای داستانی علاقه دارن، میتونید بیشتر ازشون سر در بیارید. فکر میکنم همیشه رویکردمون این بوده که موضوع، در سطح ابتدایی برای همه قابلفهم باشه. هر چی بیشتر توی دنیا کاوش کنید، تجربهتون پربارتر میشه؛ مخصوصاً اگه توی بازیهای قبلی ما غرق شده باشین.»
راولی توضیح میده که تیم همچنان در حال یادگیریه که چطور این شبکههای داستانی رو از لحاظ لجستیکی مدیریت کنه، چون تیمهای مختلف روی هر فرنچایز کار میکنن و برنامههاشون همیشه پره. اما این کار ممکن شده چون تیمهایی که روی فرنچایزهای Alan Wake و Control کار میکنن، با هم همکاری نزدیکی دارن. روالی ادامه میده: «این همکاری کاملاً بین دو تیم اتفاق میافته، چون ما عملاً دو تیم جداگانه هستیم که توی یه استودیو هستیم. ما توی یه ساختمونیم، پس خیلی راحته که جلساتی رو ترتیب بدیم و درباره مسائل مختلف صحبت کنیم.» تیم Control یه زیباییشناسی خاص داره که این بسته الحاقی باید بهش احترام میگذاشت. راولی اشاره میکنه که این فقط به ظاهر مربوط نمیشه، بلکه صدا هم مهمه. این باعث شد که تیمها ایدههاشون رو با هم رد و بدل کنن تا The Lake House همزمان هم بهعنوان یه بسته الحاقی از Alan Wake 2 شناخته بشه و هم زمینهساز یه داستان دیگه از Remedy باشه که هنوز دنباله اصلی خودش رو نداره و توسط یه گروه تقریباً کاملاً متفاوت از سازندهها مدیریت میشه.درباره آینده دنیای متصل Remedy، راولی اشارهای به رویکرد تیم و چگونگی ارتباط احتمالی محتوای جدید با دنیای موجود کرد. راولی توضیح میده: «در حال حاضر، فرنچایزهای کلیدی ما توی [دنیای متصل Remedy]، فرنچایزهای Control و Wake هستن. بیشتر تلاشهامون توی همین حوزههاست. اما این لزوماً به این معنی نیست که هر محتوایی که توی هر کدوم از این بازیها میذاریم، مشخصاً برای یه فرنچایز خاص طراحی شده. بیشتر برای گسترش دنیاییه که داریم به عنوان یه کلیت میسازیم.» The Lake House همچنین بازگشت به حال و هوای بقا و ترس نسخه اصلی بازیه، بعد از اینکه بسته الحاقی Night Springs که توی خرداد منتشر شد، با ژانرهای مختلف مثل علمیتخیلی و حتی یه قتلعام رنگارنگ و عجیب که شبیه فیلم Pearl اثر Ti West بود، بازی کرد. طبق گفته روالی، اون خوشحاله که بلافاصله بعد از بازی اصلی وارد ساخت The Lake House نشدن، چون ممکن بود این کار باعث بیحس شدن نسبت به عناصر تاریک و ترسناک بازی بشه. Night Springs نقش یه «پاککننده ذهن» رو داشت و حالا، درست قبل از هالووین، بازی با یه داستان تنشزای جدید و ریتم کندتر، به ریشههای خودش برمیگرده. این داستان هم مثل بقیه بخشها، بعضی از خلأهای Alan Wake 2 رو پر میکنه و هم به سوالات جدیدی پاسخ میده؛ مثل ماهیت دشمنان جدید الهامگرفته از فیلم Annihilation به نام The Painted.
به احتمال زیاد، این بسته سوالات بیشتری رو مطرح میکنه که شاید Remedy هیچ قصدی برای پاسخ دادن بهشون نداشته باشه؛ حداقل نه به این زودیها. برای Remedy، روایت یه داستان بزرگ و متصل بههم، فرآیندی طولانی و زمانبره که هم از طرف طرفدارای پر و پا قرص و هم اعضای تیم داخل استودیو، صبر زیادی میطلبه. بر خلاف دنیای Marvel که هر سال چندین فیلم و سریال مرتبط منتشر میکنه، بازیهای Remedy با این مقیاس و اندازه، خیلی کمتر عرضه میشن. راولی در اینباره میگه که نزدیک شش ساله داره روی Alan Wake 2 کار میکنه و بعد از تموم شدن بازی اصلی، استراحت کوتاهی داشت، چون بلافاصله وارد ساخت بستههای الحاقی بازی شد. حالا که آخرین فصل Alan Wake 2 منتشر شده، راولی هم آماده است که این بخش از داستان رو برای خودش به پایان برسونه. اون میگه: «فکر میکنم یه تعطیلات کوتاه داشته باشم […] یه جور حس تلخ و شیرین داره چون واقعاً از کار کردن با تیم و مخصوصاً سم ]لیک[ لذت بردم. خوبه که این پروژه رو تموم کنیم و بعد به فکر چیزهای دیگه باشیم.» برای گیمرهایی که هنوز Alan Wake 2 رو بازی نکردن ولی شاید بهزودی بخوان شروع کنن، بهویژه با اومدن نسخه Deluxe Edition فیزیکی، The Lake House بهخوبی با بازی اصلی ترکیب میشه، درست مثل بسته الحاقی قبلی. این محتوا، کمپین بازی رو به یه ماجراجویی طولانیتر و متنوعتر تبدیل میکنه. البته اونایی که بازی اصلی رو تموم کردن و فقط میخوان The Lake House رو تجربه کنن هم میتونن به این صورت بازی کنن. این بسته الحاقی حالا به عنوان بخشی از Deluxe Edition موجوده یا برای کسانی که نسخه پایه رو دارن، از طریق آپگرید Deluxe Edition قابل خریداریه.