بازی Dying Light: The Beast قراره به زودی منتشر بشه و با اینکه اخیرا یه تاخیر کوچیک خورده و به سپتامبر موکول شده، دلایل زیادی برای هیجانزده شدن برای این بازی ترسناک جدید از استودیوی تکلند (Techland) وجود داره.
این بازی که در ابتدا قرار بود یه بسته الحاقی (DLC) برای بازی Dying Light 2 باشه، حالا به یه هیولای واقعی برای خودش تبدیل شده. تکلند رسما اعلام کرده که The Beast همون Dying Light 3 به حساب میاد. این استودیو قول یه تجربه داستانی منسجمتر، فضایی سنگینتر و لحنی بسیار ترسناکتر رو داده. توی این بازی، حدود ۱۳ سال بعد از اینکه فکر میکردیم کایل کرین (Kyle Crane) مرده، دوباره باهاش همراه میشیم.
به عنوان نسخه بعدی یکی از بهترین مجموعههای بازی زامبی، جزئیات هیجانانگیز زیادی از چیزهایی که منتظرمون هستن، منتشر شده. از مصاحبههای سازندهها گرفته تا تریلرهای گیمپلی، همه چیز نشون میده که این بازی قراره یکی از بزرگترین بازیهای جدید سال ۲۰۲۵ باشه. در ادامه، هر چیزی رو که تا الان در مورد بازی Dying Light: The Beast میدونیم، با هم مرور میکنیم.
تاریخ انتشار بازی
تکلند تایید کرده که بازی Dying Light: The Beast فردا در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۵ (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) عرضه بشه.
این استودیو قبلا در بیانیهای اعلام کرده بود که برای «پولیش و بهینهسازی بیشتر»، بازی رو با کمی تاخیر نسبت به تاریخ اولیه خودش یعنی ۲۲ آگوست ۲۰۲۵ منتشر میکنه. البته بعدا تاریخ انتشار بازی Dying Light: The Beast یه روز جلوتر اومد و روی ۱۸ سپتامبر نهایی شد.
پیشخریدها هنوز فعالن و هر کسی که بازی رو پیشخرید کنه، بسته انحصاری Hero of Harran رو دریافت میکنه. این بسته شامل یه لباس تزئینی برای کایل، چند تا اسلحه و یه ماشین جدیده تا باهاش در منطقه کستر وودز (Castor Woods) گشتوگذار کنه.
پلتفرمها
بازی Dying Light: The Beast در تاریخ ۱۸ سپتامبر برای کامپیوترهای شخصی (PC)، پلیاستیشن ۵ (PS5) و ایکسباکس سری ایکس و اس (Xbox Series X/S) منتشر میشه.
گیمپلی بازی Dying Light: The Beast
تکلند با نمایش یه ویدیوی ۳۰ دقیقهای، جزئیات زیادی از گیمپلی بازی Dying Light: The Beast رو نشون داد. بازی همچنان زاویه دید اول شخص خودش رو از Dying Light 1 و 2 حفظ کرده، با این تفاوت که این بار دنیا خیلی زندهتر به نظر میرسه. آبوهوای پویا و گرافیک بهبود یافته باعث میشه بیشتر در دنیای بازی غرق بشین. همینطور، بعد از محبوبیت وسایل نقلیه در بسته الحاقی بازی اول، حالا ماشینها به صورت رسمی وارد این سری شدن و استاندارد جدیدی رو برای آینده مجموعه تعیین میکنن.
همچنین متوجه شدیم که چی باعث شده به کایل کرین لقب «هیولا» (The Beast) رو بدن. وقتی کرین آسیب میبینه یا به دشمنها ضربه میزنه درست شبیه به هالک (The Hulk) عصبانیتش بیشتر میشه و ممکنه کنترل احساساتش رو از دست بده و هیولای درونش رو آزاد کنه. در این حالت، اون با دستهای خالی زامبیها رو در یه خشم کنترلنشده تیکه و پاره میکنه.
این سیستم با نشانگر زیستی آیدن (Aiden) در Dying Light 2 خیلی فرق داره و احساسات رو به یه منبع در بازی تبدیل میکنه. بازیکنها باید حواسشون به میزان عصبانیت کایل باشه که مطمئن بشن در زمان نامناسبی از کوره در نره. این حالت رو که بهش حالت هیولا (Beast Mode) میگن میشه به صورت استراتژیک شارژ کرد و قبل از رویارویی با کایمراها (Chimera) که زامبیهای جهشیافته و غولپیکر جدیدی هستن، ازش استفاده کرد. کایل با استخراج دیانای (DNA) این زامبیها، قدرتهای حالت هیولای خودش رو تقویت میکنه.
جدا از مشکلات مدیریت خشم کایل، بازی Dying Light: The Beast تمام ویژگیهای اصلی گیمپلی رو که از این سری انتظار داریم، حفظ کرده. مبارزات نزدیک و تنبهتن، پارکور در خیابونهای پر از زامبی، ساختن انواع ابزارهای بقا و این بار، تمرکز بیشتر روی استفاده از اسلحههای گرم.
تایمون اسمکتالا (Tymon Smektala) کارگردان این مجموعه گفته که اسلحههای گرم در بازی Dying Light: The Beast «در سطح مبارزات تنبهتن حس میشن» و دنیای جهانباز بازی مثل یه «جعبه معمای مخفی» میمونه که داخلش «اتفاقهای خیلی ناجوری» میافته.
آیا بازی Dying Light: The Beast یه بسته الحاقیه یا یه بازی مستقل؟
اینجا با یه موقعیت جالب روبهرو هستیم. تایمون اسمکتالا توضیح داد که The Beast در واقع به عنوان یه بسته الحاقی برای Dying Light 2 در حال ساخت بود، اما در نهایت به یه بازی کاملا مستقل تبدیل شد. بخشی از این تصمیم به خاطر گسترش پیدا کردن ایده بازی بود و بخش دیگهاش به یه افشای اطلاعات شدید مربوط میشد که طی اون، جزئیات زیادی از داستان The Beast توی اینترنت پخش شد.
اسمکتالا به این موضوع اشاره کرد که واکنش به این افشای اطلاعات، یه لحظه کلیدی در شکلگیری بازی Dying Light: The Beast بود.
اون در این مورد میگه: «ما یه جامعه کاربری خیلی مشتاق داریم که دوست دارن همه چیز رو در مورد Dying Light بدونن و موفق شدن یه سری جزئیات خیلی مهم و حیاتی از داستان رو پیدا کنن. این موضوع ما رو به فکر فرو برد که خب، حالا باید چیکار کنیم؟ ما یه هفته جلسه گذاشتیم و سناریوهای مختلف رو بررسی کردیم. نتیجه اون جلسهها این ایده بود که کایل کرین رو برگردونیم. اولش مطمئن نبودیم، چون نمیدونستیم میتونیم راجر کریگ اسمیت (Roger Craig Smith)، صداپیشه کایل رو دوباره بیاریم یا نه و بدون اون، این کار هیچ معنایی نداشت.»
بازی چقدر زمانبره؟
بازی Dying Light: The Beast طولانیتر از چیزیه که در ابتدا تصور میشد. به گفته تایمون اسمکتالا، داستان بازی «۲۰ ساعت» طول میکشه و علاوه بر اون، «۲۰ تا ۳۰ ساعت» محتوای جانبی هم در بازی وجود داره.
این مدت زمان از ۱۸ ساعتی که تکلند قبلا اعلام کرده بود، کمی بیشتره، اما با توجه به اینکه بازی در سال ۲۰۲۵ چقدر پیشرفت کرده، هیجان برای تجربهاش بیشتر از همیشه است.
تریلر بازی Dying Light: The Beast
تریلری که در رویداد گیمزکام ۲۰۲۴ (Gamescom 2024) به نمایش در اومد، بازی Dying Light: The Beast رو به دنیا معرفی کرد. این تریلر خط داستانی کلی بازی جدید رو نشون میده؛ جایی که شخصیت اصلی یعنی کایل کرین، برای انتقام گرفتن از آدمهای مرموزی که بیش از یه دهه اون رو زندانی کرده بودن، وارد یه ماموریت جدید میشه.
معلوم میشه که کرین به دیانای زامبی آلوده شده و همین موضوع بهش قدرتهای فوقالعادهای رو میده که در تریلر میبینیم. علاوه بر این، تریلر The Beast به وضوح نشون میده که کرین از اتفاقات بازی اول Dying Light و بسته الحاقی اون یعنی The Following جون سالم به در برده.
تریلر بعدی در رویداد The Game Awards 2024 با عنوان «با بارون (Baron) آشنا شوید» منتشر شد. در این تریلر، با شخصیت بارون که به احتمال زیاد شخصیت منفی اصلی بازیه، آشنا میشیم و یه نگاهی به نحوه فرار کایل کرین از اسارت میندازیم. در کنار نمایش مبارزات اول شخص و گیمپلی با ماشین، تریلر با تایید پنجره زمانی انتشار بازی در تابستان ۲۰۲۵ به پایان میرسه. بهتره از همین الان زانوهاتون رو گرم کنین، چون تقریبا وقتش رسیده که در یه ویرانشهر پر از زامبی دیگه پارکور کنین.