بازی Forza Horizon 6 قراره به صورت رسمی در سال ۲۰۲۶ منتشر بشه و این بار ما رو میبره وسط خیابونها و جادههای ژاپن. این خبر اولینبار در توکیو گیم شو ۲۰۲۵ اعلام شد و یه تیزر سینمایی کوتاه هم همراهش پخش شد که فقط یه نگاه کلی به فضا و حالوهوای نسخه جدید نشون میداد. هنوز گیمپلی از Forza Horizon 6 نمایش داده نشده، اما همین که میدونیم قراره دوباره پشت فرمون یه نسخه تازه از این سری بشینیم، خودش هیجانانگیزه.
تقریباً ۴ سال از انتشار Forza Horizon 5 میگذره؛ همون نسخهای که ما رو به منظرههای زیبا و رنگارنگ مکزیک برد؛ و البته خیلیهامون هنوزم به خاطر آپدیتها و بستههای الحاقی عالی این بازی برمیگردیم سراغش. حالا نسخه جدید Forza Horizon 6 در مسیر تبدیل شدن به یکی از مهمترین بازیهای سال آینده برای ماشینبازها و عشق سرعتهاست.
یه نکته مهم اینه که Forza Horizon 6 قراره بعد از عرضه روی ایکس باکس سریز ایکس، برخلاف سنت نسخههای قدیمیتر، روی پلی استیشن ۵ هم منتشر بشه و این یعنی جامعه بازیکنا بزرگتر از همیشه میشه.
تاریخ انتشار بازی Forza Horizon 6

تاریخ دقیق انتشار بازی هنوز اعلام نشده اما طبق چیزی که تا الان میدونیم، این بازی قراره در سال ۲۰۲۶ منتشر بشه. فعلاً خبری از روز و ماه دقیق نیست، فقط یه بازه زمانی کلی مشخص شده.
این بازه زمانی اولین بار در توکیو گیم شو ۲۰۲۵ اعلام شد؛ جایی که پلیگروند گیمز (Playground Games) تریلر معرفی بازی رو برای اولین بار نشون داد. البته قبل از اون هم در ایکس باکس گیمز شو ۲۰۲۵ در ماه ژوئن اشاره شده بود که یه نسخه جدید از فورزا در راهه. فیل اسپنسر (Phil Spencer) به ۲۵ سالگی ایکسباکس اشاره کرد و گفت که سال آینده با انتشار بازیهایی مثل Fable 4، Gears of War E-Day و نسخه بعدی فورزا، جشن ویژهای در راهه.
از طرفی با توجه به تقویم انتشار بازیهای بزرگ میشه حدس زد که Forza Horizon 6 سعی میکنه از تاریخ انتشار GTA 6 – مه ۲۰۲۶ – فاصله بگیره که هر دو بازی بدون رقابت مستقیم، بازیکنهای خودشون رو جذب کنن.
پلتفرمهای بازی

بازی Forza Horizon 6 قراره اول روی ایکس باکس سری ایکس و پیسی منتشر بشه و بعد از اون نسخه پلی استیشن ۵ با تاخیر بیرون بیاد.
این یعنی Forza Horizon 6 در ابتدا یه بازی انحصاری برای ایکسباکس محسوب میشه و فقط روی ایکس باکس سری ایکس و پیسی قابل تجربه خواهد بود. اما بازیکنهای پلی استیشن ۵ هم بعد از یه فاصله زمانی مشخص میتونن وارد جادههای ژاپن بشن و بازی رو تجربه کنن. هنوز اعلام نشده که این فاصله زمانی دقیقاً چقدر خواهد بود، اما احتمالاً بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار نسخه اصلی، جزئیات نسخه پلیاستیشن هم اعلام میشه.
تا وقتی تاریخ دقیق در دسترس نباشه، فقط میدونیم که مسیر انتشار بازی Forza Horizon 6 به این شکل برنامهریزی شده: اول ایکس باکس سری ایکس و پیسی و بعد از اون پلی استیشن ۵ در قالب انتشار پس از عرضه اولیه.
تریلر بازی
اولین تریلر بازی Forza Horizon 6 که در توکیو گیم شو ۲۰۲۵ پخش شد، دقیقاً یه تیزر کوتاه به معنای واقعی کلمه بود. در این ویدیو، محیطهای مختلفی که در نسخههای قبلی سری دیده بودیم بهصورت سریع نمایش داده میشن. پلاک خودروهایی نشون داده میشن که به لوکیشنهای نسخههای قبلی اشاره دارن؛ از کلرادو در نسخه اول گرفته تا مکزیک در Forza Horizon 5.
پایان تریلر با یه نما از کوه فوجی همراهه که لوکیشن جدید یعنی ژاپن معرفی بشه و بعد از اون، عنوان Forza Horizon 6 روی تصویر ظاهر میشه. هنوز چیز زیادی از محیط ژاپن یا فهرست ماشینهایی که در بازی حضور دارن نمایش داده نشده اما همین نگاه کوتاه نشون میده که فضای نسخه جدید حال و هوای متفاوتی داره و منتظر دیدن نمایش کاملتری از بازی هستیم.
لوکیشن ژاپن

لوکیشن ژاپن در بازی Forza Horizon 6 قراره فقط یه نقشه جدید برای رانندگی نباشه. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، میتونیم در مسیرهایی رانندگی کنیم که از توکیو گرفته تا نقاط مهم و نمادین ژاپن رو پوشش میدن.
در مصاحبهای با گیمزریدار (GamesRadar)، دان آرستا (Don Arceta)، کارگردان هنری بازی و کیوکو یاماشیتا (Kyoko Yamashita)، مشاور فرهنگی پروژه توضیح دادن که تیم پلیگروند گیمز فقط دنبال بازسازی ظاهر ژاپن نبوده، بلکه تلاش کرده روح و فرهنگ این کشور رو هم وارد بازی کنه. یاماشیتا که خودش مدت زیادی از زندگیش در ژاپن بوده و بارها اونجا رانندگی کرده از نزدیک کنار تیم بوده که فضاسازی بازی فقط شبیهسازی ظاهری نباشه بلکه احترام و اصالت هم در طراحی حضور داشته باشه.
آرستا میگه هدفشون ساخت یه نسخه کاملاً یکبهیک از ژاپن نبوده بلکه خواستن روح مکان رو هم منتقل کنن. برای ساخت دنیا از داده ماهوارهای، اسکن سهبعدی از اشیای واقعی، عکسهای مرجع و حتی ثبت تصاویر از آسمون واقعی استفاده شده که حس واقعگرایی تا حد ممکن حفظ بشه.
همونطور که Forza Horizon 5 سعی میکرد ما رو در فرهنگ مکزیک غرق کنه، بازی Forza Horizon 6 هم قراره همین کار رو با ژاپن انجام بده. آرستا میگه ژاپن به خودی خود یه لوکیشن چشمگیره اما چیزی که بازیکنها رو غافلگیر میکنه اینه که چقدر از فرهنگ محلی – از فرهنگ ماشین گرفته تا فستیوالها و جنبههای دیگه زندگی ژاپنی – وارد بازی شده.
اون میگه این بازی یه گام جلوتر از نسخه قبلیه و بازیکنها شاید بیشتر از چیزی که فکر میکنن، چیزهایی درباره ژاپن یاد بگیرن.
گیمپلی – نقشه بزرگتر، تجربه تازهتر

تا الان هیچ گیمپلی رسمی از بازی نمایش داده نشده؛ اما طبق اطلاعاتی که در مصاحبه با پلیگروند گیمز افشا شده، چند نکته مهم درباره تجربه بازی مشخصه.
اول از همه، گفته میشه که بازی Forza Horizon 6 بزرگترین نقشه این سری رو ارائه میده و نسخه ژاپن قراره تا جایی که ممکنه متنوع و متراکم باشه. آرستا میگه ژاپن در این بازی مثل یه مکان پر از تضاد طراحی شده؛ خیابونهای باریک شهری، جادههای کوهستانی و فضاهای باز و آزاد همگی در نقشه حضور دارن که تجربه رانندگی همیشه متنوع و تازه بمونه.
نقشه فقط بزرگ نیست بلکه پر از جزئیاته و تقریباً در هر گوشهاش قراره فعالیت یا مسابقهای پیدا بشه. پس بازیکنها باید داشته باشن که دائم درگیر چالشها، ایونتها و مسیرهای متفاوت بشن و بازی فرصت آزاد زیادی بهشون نده.
شهر توکیو یکی از نقاط کلیدی بازیه و آرستا اون رو به عنوان پیچیدهترین و جاهطلبانهترین شهری که تا حالا در این سری ساخته شده توصیف کرده. اون به جادههای مرتفع اشاره میکنه که با استفاده از فناوری به کار رفته در بسته الحاقی هات ویلز (Hot Wheels) در نسخه ۵ ساخته شدن. این یعنی قرار نیست فقط یه شهر معمولی در بازی باشه، بلکه مسیرهای چندلایه و خاص هم وجود دارن که تجربه رانندگی رو متفاوتتر میکنه.
طبق این توضیحات، به نظر می رسه که بازی Forza Horizon 6 نه تنها نقشه بزرگتری ارائه میده، بلکه با طراحی متراکم و مسیرهای متفاوت در شهر و طبیعت، تجربه رانندگی تازه و منحصربهفردی رو هم هدف گرفته.



