صفحه اصلی > فان : بهترین بردگیم‌های نیمه اول سال ۲۰۲۴

بهترین بردگیم‌های نیمه اول سال ۲۰۲۴

معمولاً نیمه اول سال، بازار بردگیم خیلی داغ نیست. انگار همه منتظر تابستون و شروع فصل همایش‌ها هستن تا سیل بازی‌ها روانه بازار بشه. پس فصل داغ بردگیم‌ها هنوز شروع نشده. با این حال، تو نیمه اول سال میلادی هم بازی‌های خوبی عرضه شده‌ن. تو این لیست، شش تا بازی رومیزی رو معرفی می‌کنیم که یا ایده‌های جدیدی دارن یا از بازی‌های معروف یه جور اقتباس خلاقانه‌ای کردن، یا این‌که یه چرخش جالب توجه به سیستم‌های موجود دادن.

۱

تلماسه: نبرد برای آراکیس (DUNE: WAR FOR ARRAKIS)

بردگیم دون dune

CMON Games که به خاطر بازی‌های مینیاتوری عظیمش معروفه، این بار با یه بازی جدید به اسم «تلماسه: نبرد برای آراکیس» به میدون اومده. تو این بازی دوساعته، شما یا نقش هارکنن‌ها رو دارین یا به‌عنوان آتریدس‌ها می‌جنگین. باید با کمباین ادویه جمع‌آوری کنین، فرمن‌ها و ساردوکار رو هدایت کنین و دنبال تحقق پیشگویی‌های باستانی باشین.
بازی کاملاً نامتقارنه و شبیه به «جنگ حلقه» هست که قبلاً توسط طراحان مارکو مَجای (Marco Maggi) و فرانچسکو نپیتلو (Francesco Nepitello)، «جنگ حلقه» (War of the Ring) ساخته شده بود. درست مثل جنگ حلقه، «تلماسه» هم یه تجربه‌ غنی و پر از لحظات دراماتیک از کتابه. این بازی در درجه اول دو نفره هست، ولی می‌تونید تیمی هم بازی کنین و تا چهار نفر باشین. یه موقعیت عالی برای این‌که درست همزمان با فیلم جدید، یه نبرد حماسی تو دنیای تلماسه داشته باشین.

تعداد بازیکنان: ۲ تا ۴ بازیکن
مناسب سن: ۱۴ سال به بالا
مدت بازی: ۱۲۰ دقیقه
بازی‌های مشابه: War of the Ring و Star Wars: Rebellion

۲

بازی رومیزی GLOOMHAVEN: BUTTONS & BUGS

بردگیم دون dune

یادتون هست تو فیلم «عزیزم، من بچه‌ها را کوچک کردم» چی می‌شد؟ یه طلسم جادویی همه چیز رو کوچولو می‌کرد. حالا تصور کنین تو بازی رومیزی GLOOMHAVEN: BUTTONS & BUGS، شما یکی از اون آدم‌های کوچولو شدین که دنبال راهی برای شکستن طلسم می‌گردین.
توی این بازی یه نفره، شما نقش یه قهرمان کوچولو رو دارید که طلسم شده و باید با حشرات و موانع مختلف مبارزه کنید. این طلسم فقط توسط Hail، یه گوشه‌نشین ایستر که تو داستان اصلی گروم‌هیون هم حضور داشت، قابل شکستنه. پس باید حسابی تلاش کنید تا Hail رو پیدا کنید و طلسم رو باطل کنید.
BUTTONS & BUGS یه بازی جانبی گروم‌هیونه که قبلاً یه نسخه چاپی و ساخته‌شده توسط طرفداران به‌نام Gloomholdin داشت. حالا این بازی بیشتر توسعه پیدا کرده و Cephalofair Games به‌طور رسمی اون رو منتشر کرده.
این بازی یه مزیت خیلی بزرگ داره: می‌تونید تنهایی انجامش بدید. به همین خاطر خیلی برای کسایی که دنبال یه تجربه رومیزی تک‌نفره هستن مناسبه. یه مزیت دیگه اینه که قیمتش ارزونه، جمع‌وجوره و خیلی زود می‌تونید شروعش کنید.
BUTTONS & BUGS تونسته یه بخش از روح گروم‌هیون رو توی خودش به‌خوبی جا بده و به همین خاطر خیلی از طرفداران گروم‌هیون ازش خوششون اومده.

تعداد بازیکنان: ۱ بازیکن
مناسب سن: ۱۴ سال به بالا
مدت بازی: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه
بازی‌های مشابه: Legacy of Yu و One Deck Dungeon

۳

بازی رومیزی MYTHWIND

MYTHWIND یه بازی رومیزی ماجراجویی مشارکتیه که برخلاف بقیه بازی‌ها، فضایی خیلی آروم داره. توش با دوستاتون همکاری می‌کنین تا یه شهر جدید تو یه دره جادویی به اسم MYTHWIND بسازین. کلی موجودات جادویی، شخصیت‌های عجیب و غریب و داستان‌های جذاب تو این منطقه پراکنده‌ن که منتظر کشف شدن هستن.
هدف بازی اینه که هم اطراف رو بگردین و هم شهر رو بسازین. شخصیت‌های بازی با گذشت زمان قوی‌تر می‌شن و توی کارهای مختلف مهارت پیدا می‌کنن. یکی از بهترین چیزای MYTHWIND اینه که پایانی نداره. یعنی می‌تونین تا هر وقت که دوست دارین بازی کنین.
داستان بازی هم با کشف منطقه و ساخت شهر تغییر می‌کنه. فصل‌ها و شخصیت‌ها هم با گذشت زمان عوض می‌شن و چیزای جدید و هیجان‌انگیزی به بازی اضافه می‌شن. اگه دنبال یه بازی رومیزی آروم و بدون استرس هستین که بتونین تو اوقات فراغتتون ازش لذت ببرین، MYTHWIND گزینه خیلی خوبیه.

تعداد بازیکنان: ۱ تا ۴ بازیکن
مناسب سن: ۱۳ سال به بالا
مدت بازی: ۳۰ تا ۶۰ دقیقه
بازی‌های مشابه: Lands of Galzyr و Stardew Valley: The Board Game

۴

بازی رومیزی SPARK RIDERS 3000

تو SPARK RIDERS 3000، شما و سه تا دوستتون خدمه یه سفینه فضایی پیشرفته می‌شین که هوش مصنوعی داره و بهش می‌گن اسپارک. وظیفه‌تون اینه که از توی بخش‌های خطرناک کهکشان عبور کنین و بار رو به جاهای مختلف برسونین. تو طول سفرتون با بیگانه‌ها، دزدان دریایی و چیزای عجیب و غریب دیگه روبرو می‌شین. باید با کار گروهی، مبارزه و حل معما، از این چالش‌ها عبور کنین.
SPARK RIDERS 3000 یه بازی ماجراجویی گروهی هستش که یه جورایی بازی دفاع از برج رو با داستان و راز و رمز قاطی کرده. بیشتر بازی رو با یه اپلیکیشن انجام می‌دین، چون اتفاقات مختلفی به طور غیرمنتظره سر راهتون قرار می‌گیره. تو بعضی جاها باید یه سری کارای مهارتی انجام بدین یا تصمیم‌های مهمی بگیرین که رو داستان و نتیجه بازی تأثیر می‌ذاره. طراحی بازی خیلی خوب و کارآمد هستش و به راحتی مجذوبش می‌شین. یه محیط خلاقانه و جذاب هم داره که فقط با کمک اپلیکیشن می‌تونین از پسش بربیاین. خلاصه که این ترکیب جالب، یه تجربه مدرن و هیجان‌انگیز رو برای بازیکن‌ها رقم می‌زنه.

تعداد بازیکنان: ۱ تا ۴ بازیکن
مناسب سن: ۱۰ سال به بالا
مدت بازی: ۶۰ تا ۹۰ دقیقه

بازی‌های مشابه: Space Alert و Galaxy Trucker

۵

بازی رومیزی STAR WARS: UNLIMITED

بازی STAR WARS: UNLIMITED به جای این‌که دنبال یه ایده جدید باشه، یه سری از ایده‌های بازی‌های کارتی کلکسیونی دیگه رو با هم ترکیب کرده و از مجوز جنگ ستارگان هم استفاده کرده. نتیجه یه بازی رودرروی خیلی سریعه که هم برای بازی‌های رقابتی و هم تفریحی عالیه.
نکته جالب این بازی اینه که با وجود این‌که یه بازی خیلی عمیق یا داستان‌محور نیست، یه تجربه فوق‌العاده لذت‌بخش رو ارائه می‌کنه. تو این بازی که فقط ۲۰ دقیقه طول می‌کشه، تقریباً همه مکانیزم‌های بازی‌های رومیزی رو می‌تونید ببینید و می‌تونید دسته‌های خلاقانه و ترکیب‌های ظریف بسازید.
حتی دسته‌های پیش‌ساخته اولیه هم برای بازی‌های متعدد خیلی خوبن. در واقع این بازی یه بازی کارتی خیلی لذت‌بخشیه که از زمان انتشارش خیلی محبوب شده و حتی از بازی دیزنی لورکانا (Disney Lorcana) هم جلو زده.
الان پیدا کردن بسته‌های الحاقی این بازی یه کم سخته، ولی محصولات جدیدی در راهه و انتظار می‌ره که این بازی به روند صعودیش ادامه بده.

تعداد بازیکنان: ۲ بازیکن
مناسب سن: ۱۲ سال به بالا
مدت بازی: ۲۰ دقیقه
بازی‌های مشابه: Magic: The Gathering و Disney Lorcana

۶

بازی رومیزی WYRMSPAN

خب تعجب نداره که دنباله بازی فوق‌العاده محبوب Wingspan، یه چیزی تو همین مایه‌ها از آب دربیاد. بازی Wyrmspan به جای پرنده، اژدها داره و شما باید غارها رو تمیز کنید تا لونه‌های افسانه‌ای رو توش بسازید. بازی خیلی شبیه به نسخه قبلیه و همون سیستم کشیدن و بازی کردن کارت روی صفحه خودتون رو داره. موجودات شما تخم می‌ذارن، وقتی روی زمین می‌ذاریدشون یه کاری انجام می‌دن و گاهی هم امتیاز آخر بازی رو بهتون می‌دن.
این ایده جدید هم برای بازیکنای تازه کار خوبه هم برای قدیمی‌ها، و همه اینها به خاطر اینه که بازی به گیم‌پلی اصلی خودش وفادار مونده. حالا نمی‌تونیم بگیم که این بازی فقط یه کپی از نسخه قبلیه با یه اسم جدیده، چون خیلی از سیستم‌ها تغییر کردن تا یه داستان و یه روایت جدید به بازی اضافه بشه.
شما توی بازی غارها رو کاوش می‌کنید، از اژدهاها مراقبت می‌کنید و جوجه اژدهاها رو بزرگ می‌کنید و همه اینها یه داستان بزرگ رو توی بازی شکل می‌دن. حتی یه دفترچه راهنمای جداگانه هم توی جعبه بازی هست که توش تمام جزئیات مربوط به هر نوع اژدهای خیالی که توی بازی هست رو نوشته.

تعداد بازیکنان: ۱ تا ۵ بازیکن
مناسب سن: ۱۴ سال به بالا
مدت بازی: ۹۰ دقیقه
بازی‌های مشابه: Wingspan و Ark Nova

برچسب ها :

محمد قربانی

پست های مرتبط

۱۳ والپیپر بازی تخیلی و فانتزی (4K)

۱- دانلود والپیپر بازی The Witcher 3 بازی The Witcher 3 با…

۱۴۰۳/۰۶/۰۵

۱۰ والپیپر بازی ترسناک (4K)

ژانر ترسناک همیشه طرفدارهای زیادی بین گیمرها داشته و هر سال شاهد…

۱۴۰۳/۰۴/۱۶

دانلود ده والپیپر الدن رینگ برای دسکتاپ و موبایل (4K)

تصاویری بی‌نظیر از بازی الدن رینگ برای پس‌زمینه لپ‌تاپ، آیفون و گوشی…

۱۴۰۳/۰۲/۲۶

دیدگاهتان را بنویسید