صفحه اصلی > خبر و گزارش : همه بازی‌های معرفی شده در رویداد Xbox Tokyo Game Show

همه بازی‌های معرفی شده در رویداد Xbox Tokyo Game Show

مایکروسافت دوباره به نمایشگاه بازی‌های توکیو اومده تا طرفدارهای شکاک ژاپنی و بقیه منطقه آسیا رو جذب بازی‌های خودش کنه. نمایشگاه TGS 2025 ایکس‌باکس خبرهای بزرگ زیادی نداشت، اما تریلرهای جدید زیادی نشون داد، از جمله بازسازی دلتا از بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater؛ و البته نمایشگاه ایکس‌باکس هیچ وقت بدون خبرهای Game Pass کامل نمی‌شه.
این رویداد مایکروسافت حدود ۴۵ دقیقه طول کشید. این نمایشگاه متنوعی بود پر از گیم‌پلی و بسته‌های الحاقی و بازسازی‌های به تعویق افتاده بازی‌های قدیمی محبوبی مثل Final Fantasy Pixel Remasters. ولی توی این نمایشگاه خبری از مورد اومدن Final Fantasy XVI به ایکس‌باکس نبود که خیلی‌ها منتظرش بودن.
گرچه StarCraft 3 رو توی این نمایشگاه ندیدیم و احتمالاً هیچ وقت هم نخواهیم دید، مایکروسافت تاریخ انتشار دو بازی اول از سری RTS محبوب Blizzard رو برای Game Pass اعلام کرد که زمان زیادی تا انتشارش باقی نمونده. این‌ها همه چیزهایی هستن که توی نمایشگاه ۲۰۲۴ بازی‌های ایکس‌باکس توکیو اعلام شدن.

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater


تریلر جدیدی از بازی Metal Gear Solid Δ: Snake Eater (که این Δ کوچیک رو به نام دلتا تلفظ می‌کنن) نمایش ایکس باکس توی نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۲۴ رو افتتاح کرد. تمرکز این تریلر روی شخصیت‌های منفی بازی بود و به طرفداران نگاهی دقیق به شخصیت‌هایی مثل Revolver Ocelot، Colonel Volgin، The Boss و دیگران داد. هرچند که نمایشگاه بازی توکیو جای مناسبی برای اعلام تاریخ انتشار این بازسازی مورد انتظار بود (به‌ویژه با توجه به این‌که توسط Konami توی ژاپن ساخته شده) اما هنوز تاریخ دقیق انتشار مشخص نیست و فقط یه بازه زمانی توی سال ۲۰۲۴ اعلام شده.

My Hero Academia در راه Overwatch 2


انیمه محبوب My Hero Academia به‌خوبی با بازی تیراندازی قهرمانی Overwatch ۲ همکاری کرده تا اسکین‌هایی بر اساس شخصیت‌هایی مثل All Might و Deku رو ارائه بده. این همکاری روز ۲۶ مهر شروع می‌شه و ایکس باکس یه تریلر کوتاه ولی شیرین رو منتشر کرده تا این همکاری رو نشون بده؛ از جمله این‌که کدوم قهرمان‌ها دقیقاً در این کراس‌اوور حضور دارن. بازی Overwatch ۲ توی سال ۱۴۰۱ منتشر شد و تا حالا همکاری‌های متعددی مثل همکاری با World of Warcraft، Transformers و غیره داشته.

Age of Mythology Retold: Immortal Pillars


یه بسته الحاقی جدید برای بازی شبیه‌سازی Age of Mythology Retold با نام Immortal Pillars اعلام شد. این بسته گیمرها رو به دنیای افسانه‌های چین می‌بره با یه مجموعه جدید از خدایان، قدرت‌ها و چیزهای دیگه.
ایکس باکس یه تریلر برای این محتوای دانلودی منتشر کرد و مشخص شد که از روز اول توی Game Pass موجود خواهد بود؛ هرچند جزئیات بیشتری هنوز مشخص نشده و تاریخ انتشار و قیمت هم اعلام نشده. اما تأیید شد که ۱۲ خدای جدید از جمله Nüwa، الهه آفرینش، Chiyou، خدای جنگ با سر گاو و Nüba الهه بی‌قرار خشکسالی در دسترس خواهند بود.

StarCraft Remastered و StarCraft ۲ به Game Pass


StarCraft: Remastered و مجموعه کمپین StarCraft ۲ از ۱۵ آبان به Game Pass اضافه می‌شن. این رو مایکروسافت توی نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۲۴ اعلام کرد. بازی‌های استراتژی و علمی تخیلی شرکت بلیزارد جدیدترین بازی‌هایی هستن که بعد از خرید ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard، وارد Game Pass می‌شن. در حالی که همه بخش‌های چندنفره StarCraft اصلی و StarCraft 2 به صورت رایگان در دسترس هستن، اما StarCraft: Remastered و مجموعه کمپین StarCraft 2 از ۱۵ آبان برای کسانی که اشتراک PC Game Pass یا Game Pass Ultimate دارن قابل دسترسیه.

تریلر جدید Indiana Jones and the Great Circle


یکی از بزرگ‌ترین عناوین مایکروسافت که به زودی منتشر می‌شه، Indiana Jones and the Great Circle در طول نمایشگاه تریلر جدیدی دریافت کرد که هم سینماتیک‌ها و هم گیم‌پلی رو نشون داد. با تاریخ انتشار ۱۹ آذر، دیگه خیلی چیزی برای نشون دادن از این بازی که قبلاً هم پیش‌نمایش‌ها و تریلرهای دیگه‌ای داشته، نمونده. ولی این تریلر چند تا صحنه جدید رو به نمایش گذاشت. با این‌که این یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های انحصاری‌ ایکس باکس توی سال ۲۰۲۴ به حساب میاد، اما جالبه که بازی سال آینده برای پلی استیشن هم عرضه می‌شه.

Super Cute Tanuki: Pon’s Summer


ایکس باکس در طول نمایشگاه یه بازی بسیار بامزه به اسم Tanuki: Pon’s Summer رو رونمایی کرد، که با یه تریلر معرفی که گیم‌پلی اون رو به نمایش گذاشت هم همراه بود.
توی این بازی باید با دوچرخه توی چهار شهر کوچک و جذاب ژاپنی گردش کنید، بسته‌ها رو به اهالی شهر تحویل بدید، مأموریت‌ها و فعالیت‌های منحصربه‌فرد رو کامل کنید و قلب‌ مردم رو به دست بیارید. به‌علاوه باید به اندازه کافی پول جمع کنید تا معبد Tanuki رو قبل از جشن بزرگی تعمیر کنید و جایگاه خودتون رو توی تاریخ این شهر مسجل کنید.

Threads of Time: نسخه دیگری از فرمول RPG 2D-HD


یه برداشت جدید از کانسپت HD-2D که توسط Square Enix معرفی شد، بازی Threads of Time بود. این یه بازی نقش‌آفرینیه که توسط Humble Games منتشر و توسط Riyo Games ساخته می‌شه. علاوه بر پیکسل آرت ۲.۵، بازی به نظر می‌رسه که پر از صحنه‌های انیمه‌ای متعددی باشه. تریلر پر از این صحنه‌ها بود، از جمله نبردهای دراماتیک با موجودات افسانه‌ای.
توی این بازی باید دوران‌های مختلف رو کاوش کنید، گروه خودتون رو تشکیل بدید و نظم باستانی Time Knights رو بازسازی کنید. به علاوه از دوران باشکوه دایناسورها تا آینده دور که پر از شگفتی‌های مکانیکی هست، هر عصر پر از ماجراجویی‌ها و رازهایی هست که منتظر کشف شدن هستن. در حین این‌که توی این داستان بزرگ تاریخی پیش می‌رید، یه توطئه شوم رو هم باید کشف کنید که می‌خواد ساختار زمان رو از هم بپاشه.

We Love Katamari


مایکروسافت توی نمایشگاه بازی توکیو اعلام کرد که بازی Roll ’em up We Love Katamari Reroll + Royal Reverie حالا برای ایکس باکس در دسترسه این رو. این بازسازی بازی کلاسیک شامل بهینه‌سازی کیفیت زندگی و حالت‌های جدیدی مثل Selfie Mode و Eternal Mode، پنج چالش جدید بر اساس داستان پادشاه جوان All Cosmos و کلکسیون‌های جدید برای جمع‌آوری هم می‌شه. این بازی ابتدای سال ۱۴۰۲ برای Nintendo Switch منتشر شده بود و توی پلتفرم‌های دیگه هم موجوده.

بسته بتای محدود FragPunk


ایکس باکس اعلام کرد که گیمرها حالا می‌تونن برای بتای محدود بازی تیراندازی قهرمانی FragPunk ثبت‌نام کنن، که قبل از انتشارش توی روز ۱۹ مهر عرضه می‌شه. یه بررسی عمیق از بازی توی نمایشگاه هم قهرمان‌های جدیدی که قبلاً معرفی نشده بودن رو به نمایش گذاشت و نگاهی به تیم توسعه و فرآیند کاری اون‌ها ارائه داد. بازی FragPunk به‌عنوان یه بازی سریع 5v5 تیراندازی اول شخص با قهرمان‌هایی که از کارت‌های قدرتی برای تغییر قوانین نبرد استفاده می‌کنن توصیف شده.

تریلر جدید Metaphor ReFantazio


بازی نقش‌آفرینی Metaphor ReFantazio توی نمایشگاه تریلر جدیدی دریافت کرد که بعضی از حرکات مرگبار گیمرها رو در برابر دشمنان بزرگ به نمایش گذاشت. این بازی که به دست بازی‌های خالقان Persona ۳، Persona ۴ و Persona ۵ ساخته شده، توی روز ۲۰ مهر منتشر می‌شه و دیروز هم دموی خودش رو دریافت کرد. اما این تریلر همچنان اطلاعات جدیدی رو فاش کرد.

Atelier Yumia


بازی Atelier Yumia توی نمایشگاه یه بررسی با جزئیات از گیم‌پلی خودش به نمایش گذاشت. تولیدکننده بازی یعنی Junzo Hosoi به تکامل این فرانچایز پرداخته و دنیای دراماتیک، شخصیت‌ها و موارد دیگه از بازی جدید رو معرفی کرده. این بازی که یه JRPG با تم کیمیاگری حول مفهوم حافظه‌ست، شما رو توی نقش شخصیت جدید Yumia قرار می‌ده که با گذشته‌ خودش توی این ماجراجویی زیبای فانتزی روبه‌رو می‌شه.توی این بازی باید مهارت‌های خودتون رو تقویت کنید، دشمنان رو شکست بدید و یه دنیای باز وسیع رو کاوش کنید.

Asurajang Rumble تریلر جدید گرفت


بازی بتل رویال انیمه‌ای Asurajang Rumble که تمرکز اصلیش روی نبردهای تن‌به‌تن بوده، تریلر جدیدی توی نمایشگاه نشون داد و شخصیت‌های عجیب و غریب متعددی رو به نمایش گذاشت. یه تریلر جامع هم گیم‌پلی از بالا به پایین و مکانیک‌های بازی، از جمله سیستم مبارزه مبتنی بر استقامت و بهترین استراتژی برای زنده موندن در برابر نقشه‌های ناپدیدشونده رو نشون داد.
بازی Asurajang یه تجربه جدید بتل رویال به حساب میاد که مبارزه‌های تن‌به‌تن قوی و گرافیک به‌روز سبک انیمه رو با هم ترکیب می‌کنه. توی این بازی باید شخصیت مورد علاقه خودتون رو انتخاب کنید و وارد مبارزه‌های استراتژیک بشید تا آخرین تیم باقی‌مونده در Asurajang باشید.

Bleach Rebirth of Souls


بازی مبارزه‌ای Bleach Rebirth of Souls توی نمایشگاه ایکس‌باکس توکیو تریلر جدیدی رو نشون داد. این تریلر روی نبرد نمادین بین Ichigo Kurosaki و Ulquiorra Shifar از انیمه و مانگا تمرکز داشت و تغییر مبارزات مرگبار و حرکات قدرتی اون‌ها رو به نمایش گذاشت. توی این بازی باید وارد نبردهای هیجان‌انگیزی با شمشیرهای قدرتمند و شخصیت‌های این فرانچایز افسانه‌ای انیمه‌ای بشید.

 

Synduality: Echo of Ada


ایکس باکس توی نمایشگاه توکیو تاریخ انتشار Synduality: Echo of Ada رو همراه با نسخه‌های مختلف بازی و پاداش‌هایی که برای پیش‌خرید در نظر گرفته اعلام کرد. طرفدارای این بازی می‌تونن اون رو رو توی روز ۵ بهمن ۱۴۰۳ تهیه کنن و قابلیت پیش‌خرید بازی هم الان بازه. این بازی اکشن PvPvE (بازیکن مقابل بازیکن مقابل محیط) از گیمرها می‌خواد که مقابل موجودات زنونومورفیک و گیمرهای دیگه قرار بگیرن و با پیدا کردن منابع زنده بمونن. تریلر بازی یه همراه روباتیک قابل شخصی‌سازی به اسم Magus و گیم‌پلی و شخصیت‌های رنگارنگش رو به نمایش گذاشت.

پت‌های پشمالو برای Fallout 76


ایکس باکس اعلام کرد که گیمرها به زودی می‌تونن توی دنیای Fallout 76 حیوانات خونگی مثل سگ و گربه داشته باشن. جان راش کارگردان بازی اعلام کرد که پت‌های C.AM.P توی ماه آذر به بازی اضافه می‌شن، اگرچه هنوز تاریخ دقیق‌تری مشخص نشده. همچنین، گیمرها می‌تونن تخت‌ها و لانه‌هایی برای دوستان پشمالوی خودشون درست کنن.

گیم‌پلی جدید نسخه ری‌مسترشده Suikoden 1 و Suikoden 2


توسعه‌دهندگان Suikoden 1 و 2 Remastered گیم‌پلی جدیدی از این مجموعه به نمایش گذاشتن که شامل مقایسه تک‌به‌تک بازی‌های قدیمی و جدید بود. تاماهیرو ساکیاما کارگردان این سری، ویژگی‌های بازطراحی شده بازی رو توضیح داد؛ از جمله رابط کاربری به‌روزشده، گرافیک‌های بهبود یافته و پس‌زمینه‌هایی که کاملاً برای دوران HD بازطراحی شدن. حالا این سری RPG افسانه‌ای با نسخه‌های بازسازی شده Suikoden 1 و Suikoden 2 برگشته. توی این بازی می‌تونید با ۱۰۸ تا متحد دوست بشید، پایگاه خودتون رو بسازید، دایره نفوذتون رو گسترش بدید و با متحدان در مسیر عدالت بجنگید.

All You Need Is Help


عجیب‌ترین بازی نمایشگاه یعنی All You Need Is Help یه بازی در مورد حیوانات عجیب و غریب به شکل تتریس بود که کارهای عجیبی انجام می‌دن. بازی All You Need is Help یه بازی ۴ نفره Co-op هست، با پشتیبانی کامل از بازی محلی و آنلاین. توی این بازی می‌تونید گیمرها رو به لطف پشتیبانی از بازی متقابل و یه سیستم لابی قدرتمند، بدون توجه به کنسول پیدا کنید. بازی All You Need is Help همچنین شامل شخصی‌سازی‌هایه که گیمرها با استفاده از اون می‌تونن پوسته‌های جدید برای موجودات و لوازم جانبی برای خونه‌هاشون آنلاک کنن.

Slitterhead


کیچیرو تویاما خالق بازی Silent Hill، توی نمایشگاه ایکس باکس در مورد بازی ترسناک جدید خودش Slitterhead صحبت کرد و نگاهی عمیق به این بازی ارائه داد. این کلیپ به طور عمیق سیستم تسخیر بازی رو نشون می‌ده که به شما اجازه می‌ده کنترل هر انسانی رو به دست بگیرید و از اون‌ها برای مبارزه با هیولاهای ترسناک و عجیب و غریبی که شهر رو به تسخیر خودشون درآوردن استفاده کنید. ایکس باکس همچنین اعلام کرد که پیش‌فروش‌ و نسخه‌های استاندارد و لوکس این بازی برای طرفدارای ژانر ترسناک در دسترس قرار دارن.

تریلر جدید The Starbites: Taste of Desert


بازی عجیب و غریب The Starbites: Taste of Desert تریلر جدیدی توی نمایشگاه دریافت کرد که گیم‌پلی مکانیکی رنگارنگ و انیمه‌ای اون رو به نمایش گذاشت. این تریلر بازی استراتژی نوبتی رو نشون داد که گیمرها رو به سیاره Bitter می‌بره و اون‌ها رو در کنترل خلبان‌های مکانیکی عجیب و غریب قرار می‌ده. دنیای بازی رو کشف کنید، وارد نبردهای نوبتی بشید و سرنوشت خودتون رو در The Starbites دنبال کنید. شخصیت اصلی، Lukida، یه جمع‌کننده ضایعاته که باید با جمع کردن زباله‌ها بدهی‌های خودش رو پرداخت کنه، اما رویای بزرگی داره و با دوستانش برای رسیدن به اون سفر می‌کنه.

Dragon Quest 3 HD-2D Remake


استودیو Square Enix توی نمایشگاه ایکس باکس به نمایش بازی Dragon Quest 3: HD-2D Remake پرداخت. تریلر طولانی‌ای که طرفداران نگاهی دوباره به بازی انداختن پیش از انتشار اون در ۲۴ آبان. شروع زمانی داستان سه‌گانه Erdrick رو در این بازسازی از RPG کلاسیک اصلی تجربه کنید، حالا با جلوه‌های بصری HD-2D زنده و روایت گسترده‌تر.
به عنوان The Hero وارد یه ماجراجویی حماسی فانتزی بشید تا دنیا رو از شر نیروهای تاریک Archfiend Baramos نجات بدید. در یه دنیای بزرگ پر از شهرها، سیاه‌چال‌ها و غارهایی که برای کشف هستن سفر کنید، با شخصیت‌های زنده ملاقات کنید و در نبردهای نوبتی مدرن با هیولاهای وحشی مبارزه کنید.

بازی‌های Mana برای ایکس باکس


Square Enix دوباره در نمایشگاه حاضر شد تا اعلام کنه که دو بازی کلاسیک Mana به ایکس باکس میان و از امروز در دسترس هستن. هر دو بازی Trials of Mana و Legend of Mana در ایکس باکس سری X و S، ویندوز PC و Game Pass از امروز در دسترس هستن. اولی نسخه بازسازی شده سال ۲۰۲۰ از بازی کلاسیک سال ۱۹۹۵ به حساب میاد،‌ در حالی که دومی نسخه بازسازی شده ۲۰۲۱ از بازی اصلی سال ۱۹۹۹ هست. اون‌ها به بازی Visions of Mana که اوایل امسال به صورت کامل روی ایکس باکس سری X و S منتشر شد، اضافه می‌شن.

سری Final Fantasy Pixel Remaster برای Xbox


بعد از عرضه روی تقریباً هر پلتفرم دیگه‌ای، بازی‌های Final Fantasy Pixel Remaster بالاخره از امروز روی پلتفرم‌های Xbox عرضه شدن. این سری بازسازی‌شده نسخه‌های کلاسیک اصلی رو با هنر پیکسلی جدید که برای نمایشگرهای HD بهینه شده، ارائه می‌ده. همچنین شامل موسیقی بازآرایی شده و ویژگی‌های بهبود کیفیت زندگی مثل گزینه‌های مختلف فونت، امکان استفاده از موسیقی‌های قدیمی برای علاقه‌مندان به نسخه‌های اصلی، قابلیت افزایش تجربه برای سریع‌تر شدن سطح‌بندی، خاموش کردن برخوردهای تصادفی با دشمنان، و حتی حالت Auto-battle میشه. برخلاف بازی‌های Mana، اما Final Fantasy Pixel Remasters توی Xbox Game Pass در دسترس نیستن، به این معنی که گیمرها باید این بازی‌ها رو با قیمت کامل خریداری کنن.

برچسب ها :

محمد قربانی

پست های مرتبط

کنسول پلی استیشن ۵ پرو معرفی شد

امروز پلی استیشن ۵ پرو یا همون PS5 Pro معرفی شد و…

۱۴۰۳/۰۶/۲۰

۱۴ بازی برتر ماه گذشته

بهترین بازی‌های ماه گذشته دیگه وارد نیمه دوم ۲۰۲۴ شدیم و اینجاست…

۱۴۰۳/۰۵/۱۴

جدیدترین بازی‌های منتشرشده (۱۱ بازی جدید برای پلتفرم‌های مختلف)

دنیای بازی‌های ویدیویی تو ماه ژوئن یه جورایی عجیب بود. از یه…

۱۴۰۳/۰۴/۰۲

دیدگاه کاربران (۱ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید