بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom برای Nintendo Switch

762
توضیحات

بررسی و خرید The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom برای نینتندو سوییچ

گاهی اوقات بازی جذابی به بازار می‌آید که نگاه شما را به زندگی تغییر می‌دهد. The Legend of Zelda Tears of the Kingdom یکی از همان بازی‌ها محسوب می‌شود. این نسخه فوق‌العاده مبهوت‌کننده و جذاب است.

The Legend of Zelda Tears of the Kingdom

بازی‌های ویدیویی به‌نوعی جادو هستند. آن‌ها می‌توانند شما را به‌جای دیگری منتقل کنند یا زمان را محو سازند. آن‌ها قادر هستند شما را به‌قدری در دنیای خود فرو ببرند که در نهایت، دنیای واقعی را نیز تحت‌تاثیر آن بازی‌ها و با نگاهی متفاوت ببینید.

این بازی نینتندو سوییچ با حضور یک مرد با بازوی جادویی، در یک جزیره در آسمان شروع می‌شود. در این بازی و ده‌ها ساعت بعد، همچنان همان مرد هستید. اما حالا با لباس‌های عجیب‌وغریب و با تشکیلات ناهمگون که در غارها پیدا کرده‌‌اید یا از صنعتگران در روستاهای دوردست خریده‌اید، دیده می‌شوید.

ضمن آن‌که اکنون اسلحه‌های سرگرم‌کننده‌ای دارید که از خرابه‌ها یافته‌اید یا از طریق سرهم کردن چوب‌ها و سنگ‌ها آن‌ها را ساخته‌اید.

می‌توان گفت، حالا داستان‌های زیادی درباره ماجراجویی‌های اشتباه خود برای تعریف کردن دارید. بازی  The Legend of Zelda Tears of the Kingdom یک مسیر برای دنبال کردن در اختیار شما قرار می‌دهد. اما پیروی‌کردن از این مسیر خیلی هم راحت نیست و در بین راه درگیر کلی ماجرای دیگر می‌شوید.

مثلاً در یکی از ماجراها، از اصطبل به راه افتدیم تا با رئیس دهکده ملاقات کنیم. در خارج از غار چندنفر را در حال مشاجره دیدیم، برای تحقیق از اسب به پایین پریدیم و به داخل غار رفتیم. سپس از آن طرف غار بیرون آمدیم و یک برج آسمانی که هنوز کشف نشده بود را در دوردست دیدیم.

در راه چند هیولا را با کمک یک سپر پرتاب‌کننده شعله که قبلا ساخته بودیم، از بین بردیم. با کمک قطعاتی که در نزدیکی اردوگاه آنان یافتیم، یک ساختمان موقت ساختیم. به سمت برج حرکت کردیم، آتشی روشن کردیم تا بوته‌های خاردار را که ورودی را مسدود کرده‌اند بسوزانم.

بعد از همه این ماجراها، سه ساعت بعد در سمت دیگر نقشه، نصف مسیر کوه مرگ را بالا رفته بودم. رئیس دهکده همچنان منتظر من بود و اسب رها شده‌ام همچنان بیرون از غار می‌چرید.

ویژگی‌ اصلی بازی

حس آزادی در این فضا مسحورکننده است. پادشاهی Hyrule وسیع و پر از ماجراهای فرعی است. این‌که بتوانید آزادانه بین آسمان و زمین حرکت کنید هیجانی وصف‌نشدنی دارد که هرگز تکراری نمی‌شود. این تحقق وعده‌ای خواهد بود که سال‌ها پیش توسط زلدا به آن اشاره شده بود. اما The Legend of Zelda Tears of the Kingdom چنان سطحی از آزادی را ارائه می‌دهد که تابه‌حال تصور نشده است.

توانایی‌های شما در بازی

بازوی جادویی به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً هر چیزی را در دنیای بازی بردارید، حرکت دهید و به هم بچسبانید. بذری خیره‌کننده بر سپر خود بپاشید تا دشمنانی را که به شما ضربه می‌زنند کور کنید.

شما این امکان را دارید تا قایق‌ها یا واگن‌ها یا بالون‌های هوای گرم یا نردبان‌های نازک را از وسایل اطراف خود بسازید. دستگاه‌های مکانیکی فراوان، از فرمان ماشین گرفته تا موشک و فنرها و فن‌ها به خلاقیت شما کمک می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند هواپیما، کارت‌های مخصوص کار و تقریباً هر چیزی که فکرش را بکنید، بسازید.

روش‌های بازی

در بازی The Legend of Zelda Tears of the Kingdom سروکله زدن با وسایل خودساخته لحظات غیرمنتظره و شکوهمندی برای شما ایجاد می‌کند. تقریباً این بازی هر بار به این سوال که «اگر این‌کار را انجام دهم چه اتفاقی می‌افتد؟» پاسخ می‌دهد که «یک اتفاق سرگرم‌کننده.»

برای مثال یک بار در بازی، زمانی که در یک کولاک در ارتفاعات برفی گیر افتاده بودیم، یک سورتمه مجهز به موشک ساختیم. درحالی‌که داشتیم از دامنه تپه پایین می‌رفتیم، اوضاع کاملاً غیرقابل‌کنترل شده بود. یک موشک را روی یک سکوی شناور به‌ اشتباه قرار دادیم. بنابراین، به‌جای این‌که طبق برنامه‌ریزی پروازی باشکوه به آسمان داشته باشیم، از سمت پهلو به پرواز درآمدیم.

راه‌های مختلف برای استفاده از توانایی‌ها

با وجود ترکیبی از سلاح‌ها و توانایی‌های Link می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برای مواجه شدن با هر موقعیتی ۴ یا ۵ راه در اختیار شما قرار می‌گیرد. آیا می‌خواهید به زیارتگاهی به بالای کوه بروید؟ برای این کار می‌توانید از کوه بالا بروید بروید و از قبل چند اکسیر درست کنید تا سرعت و استقامت خود را بالا نگه دارید. یا این‌که چند بالن را به یک سکو بچسبانید، روی آن بروید، آتش روشن کنید و به سمت بالای کوه حرکت کنید. یا یک موشک را به سپر خود بچسبانید و به سمت آسمان پرواز کنید، سپس به سمت مقصد خود گلاید کنید. یا این‌که می‌توانید وارد غاری در زیر کوه شوید و از قابلیت Ascend برای شناکردن و بالا رفتن به سمت قله استفاده کنید. یا شاید بتوانید تکه‌ای از سنگ را بیابید که از آسمان افتاده است، به آن بچسبید و زمان را به عقب برگردانید تا دوباره به سمت آسمان حرکت کنید. بنابراین مشخص است که گیمر می‌تواند خلاقیت خود را به پرواز در آورد و راه و روش منحصربه‌فرد خود را بسازد. بازی The Legend of Zelda Tears of the Kingdom فقط شما را به سمت راه‌حل‌های از پیش تعیین‌شده راهنمایی نمی‌کند. بلکه این بازی به شما اجازه می‌دهد تا خودتان و خلاقیت‌تان را بیابید.

نقطه ضعف

این همه انعطاف‌پذیری، ممکن است پیچیدگی زیادی نیز به‌همراه داشته باشد. در اینجا حقه‌ها و ماجراهایی در نظر گرفته شده است که اگر بقیه چیزها انقدر بی‌نظیر و سرگرم‌کننده نبود، حاضر به تحمل آن نخواهید شد. چرخاندن و قراردادن اشیا راحت نیست و شما را ملزم می‌کند چندین دکمه را هم‌زمان نگه دارید.

ازآنجاکه می‌توانید هر چیزی را در بین ابزارهای خود با هر چیز دیگری ترکیب کنید، اغلب ممکن است در وسط دعوا به‌دنبال بمب بگردید. بمبی که می‌خواهید آن را با تیر خود ترکیب سازید.

جمع‌بندی

گیمر در حین ماجراجوی احساس می‌کند هیچ‌وقت قرار نیست این بازی تمام شود. هر بار که فکر می‌کنیم در بازی به پایان نزدیک شده‌ایم، وسعت جدیدی از بازی را درمی‌یابم. بازی‌هایی مانند Zelda به شما کمک می‌کنند تا به‌یاد آورید که اگر به‌درستی به مسائل نگاه کنید، جواب سوال در دسترس خواهد بود.