صفحه اصلی > مقاله : بهترین بازی‌های ری‌میک‌‌شده ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴

بهترین بازی‌های ری‌میک‌‌شده ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴

بهترین بازی‌های ریمیک

تو این پست می‌خوایم نگاهی به ۱۰ تا از بهترین بازی‌هایی که بعد از سال‌ها، بازسازی شدن بندازیم. بازسازی بازی‌ها می‌تونه دو تا مزیت اصلی داشته باشه:‌ ۱) خاطره‌های گیمرهای قدیمی زنده می‌شن. ۲) نسل جدید گیمر‌ها با بازی‌هایی که یه‌زمانی حسابی سروصدا کردن، آشنا می‌شن. سخن قیچی کنیم و بریم سر اصل مطلب، تو این متن قراره با بازی‌های شاخصی مثل: سایلنت هیل ۲، فاینال فانتزی ۷، Alone In The Dark، مکس پین ۱ و ۲، اسپلینتر سل، Dead Space ،The Last of Us، رزیدنت اویل ۱، Prince Of Persia: The Sands of Time، The Witcher ،Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ،Dead Space و God of War که بازسازی شدن یا در آینده نزدیک قراره بازسازی بشن،‌ آشنا بشید.

۱) سایلنت هیل ۲

سایلنت هیل ۲

برای: پلی‌استیشن ۵، اکس باکس سری X و PC

خبرهایی با موضوع بازسازی بازی سایلنت هیل ۲ منتشر شده، اما این خبرها خیلی رسمی نیستند. با وجود این، با توجه به اینکه وبسایت رسمی این بازی هم تغییراتی کرده، احتمالا نسخه بازسازی‌شده این بازی به‌زودی عرضه می‌شه. تقریبا دو سالیه که طرفدارای این بازی، خبر توسعه نسخه بازسازی اون رو دنبال می‌کنن و به‌نظر خیلی از دوست‌داران بازی‌های سبک زامبی، عرضه بازی Silent Hill 2 به احتمال زیاد، اثر بزرگی تو روند بازی‌های سبک زامبی نسل بعدی داشته باشه.

۲) فاینال فانتزی ۷ نسخه Rebirth

فاینال فانتزی ۷ نسخه Rebirth

Final Fantasy VII یکی دیگه از بازی‌هاییه که قراره با عرضه نسخه بازسازی‌شده حسابی طرفداراشو خوش‌حال کنه. این بازی نسخه دوم سه‌گانه Remake این سری از بازی‌های فاینال فانتزیه. باتوجه به اخبار موجود درباره این بازی، به‌نظر می‌رسه که تو نسخه بازسازی‌شده، تغییرات و پیشرفت بزرگی مخصوصا تو مبارزات بازی شاهد باشیم. اطلاعاتی از جزئیات تغییرات این بازی وجود نداره، اما تو ویدیو تریلری که از این نسخه منتشر شده، می‌شه دید که گرافیک بازی پیشرفت بزرگی کرده. به احتمال زیاد این نسخه، اوایل ۲۰۲۴ عرضه میشه.

۳) Alone In The Dark

Alone In The Dark

برای: PS5، Xbox Series X و PC

به‌نظر میاد که پروسه بازسازی بازی تنها در تاریکی در حال اتمامه و تا آخرای امسال عرضه بشه. این نسخه بازسازی از سه نسخه اولیه بازیه که بیشتر از ۳۰ سال از زمان عرضه‌شون گذشته. برای کسایی که تا به‌حال اسم این بازی رو نشنیدن باید بگیم که این بازی یکی از بازی‌های بقا و ترس کلاسیکه که با معما‌ها و قسمت‌های ترسناک برای خودش اسم و رسمی ساخته بوده. این‌طور که به نظر می‌رسه، نسخه بازسازی‌شده این بازی به داستان وفاداره، اما بازی به‌طور کامل از نو ساخته شده.

۴) مکس‌ پین ۱ و ۲

مکس‌ پین ۱ و ۲

راک‌ستار خبرهایی با موضوع ساخت نسخه‌ بازسازی‌شده از نسخه اول و دوم یکی از محبوب‌ترین بازی‌های خودش، یعنی مکس پین داده. توسعه این بازی حداقل از سه سال پیش با استفاده از جدیدترین موتور Remedy، شروع شده.

۵) Splinter Cell Remake

Splinter Cell Remake

اسپلینتر سل همیشه یکی از عنوان‌های بزرگ در تاریخ بازی‌ها بوده. هوش مصنوعی این بازی همیشه از رقبای خودش، مثل بازی Metal Gear و بقیه بازی‌های پنهان‌کاری، پیشرفته‌تر بوده. شرکت Ubisoft در‌ حال توسعه نسخه باز‌سازی‌شده این بازیه، اما خبر دقیقی از زمان انتشار این بازی منتشر نشده.

۶) Dead Space

dead space remake

برای: PS5، PC، Xbox Series X/S

بازی دِد اسپیس یه بازی تو سبک ترس‌وبقاست که کمپانی EA Redwood Shores نسخه اصلی اونو سال ۲۰۰۸ عرضه کرد. شرکت EA خبر توسعه نسخه بازسازی‌شده این بازی رو اولین بار سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. این بازی تفاوت‌های زیادی با نسخه اولیه داره، مثلا تو نسخه اولیه شخصیت اصلی داستان بازی، صحبت نمی‌کرد، اما تو نسخه بازسازی‌شده شخصیت اصلی صحبت می‌کنه. 

۷) Last of Us I

Last of Us I

برای: PS5 و PC

بازی انحصاری Last of US از انحصار پلی‌استیشن خارج شد و حالا کاربران کامپیوترهای شخصی هم می‌تونن نسخه اول این بازی‌ ر‌و تجربه کنند. این بازی اون‌قدر خوش‌ساخته که شاید افراد زیادی براش پلی‌استیشن خریدن. گرافیک و گیم‌پلی نسخه ری‌میک‌شده لست آو آس، نسبت به نسخه اصلی، بهتر شده. خط داستان این بازی بی‌نظیره، طوری که ازش یه سریال تلویزیونی هم ساخته شد که اون سریال هم جزو پربیننده‌ترین سریال‌هاست.

۸) رزیدنت اویل ۴

رزیدنت اویل ۴

رزیدنت اویل ۴ به‌نظر خیلی از طرفدارهاین این سری، بهترین نسخه این بازی و حتی بهترین بازی ژانر وحشته. نسخه اولیه این بازی، سال ۲۰۰۵ عرضه شد. کمپانی Capcom نسخه‌های قبل‌تر این بازی رو هم بازسازی کرده، اما نسخه ۴ شاید از همه‌شون پرطرفدار‌تر و جذاب‌تر باشه. تو نسخه جدید، خط داستانی بازی تغییری نکرده، اما این نسخه ترسناک‌تره. 

۹) Prince of Persia: The Sands of Time

Prince of Persia: The Sands of Time

برای: PS4، Xbox 1، PC و Nintendo Switch

چند سالیه که شایعاتی درباره عرضه نسخه جدیدی از بازی محبوب شاهزاده ایرانی بین طرفدارهای این بازی رد‌وبدل می‌شه که امسال با انتشار ویدیویی دو بعدی/سه بعدی، روی این شایعات مهر تایید خورد. تاریخ دقیقی برای عرضه این بازی اعلام نشده، اما Ubisoft قول عرضه نسخه ریمیک بازی Prince of Persia: The Sands of Time رو تا آخر سال ۲۰۲۳ داده است. 

۱۰) The Witcher 3

The witcher 3 Remake

برای: Xbox Series X/S

می‌شه بازی The Witcher 3: Wild Hunt رو یه بازی با طراحی استادانه دونست که تمام گیمرها باید اونو بازی کنن. تو نسخه بازسازی‌شده، رنگ‌‌ولعاب و گرافیک جذاب‌تری به بازی اضافه شده. استفاده از تجهیزات مختلف تو نسخه بازسازی‌شده راحت‌تر از نسخه اصلیه، ولی اگه به نسخه اصلی عادت کردید، ممکنه یکم طول بکشه تا براتون جا بیفته. می‌شه ماموریت‌های مختلف تو نقشه فیلتر کرد. به اضافه این‌که می‌شه تو این نسخه نقشه کوچیک پایین صفحه رو حذف کرد تا بیشتر حس کنید تو محیط بازی‌اید.

۱۱) Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

Metal Gear Snake Eater Remake

سری متال گیر هم یکی دیگه از بازی‌های تاریخیه که نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی اون به عهده هیدئو کوجیما، بازی‌ساز مشهور ژاپنی و سخنگوی سابق کمپانی کونامی بوده. نسخه Snake Eater این بازی، بخش اساسی‌ از داستان این سری رو تو خودش جا داده. نسخه ری‌میک این بازی گرافیک خیره‌کننده و پخش صدای سه‌بعدی داره و آهنگ معروف پس‌زمینه بازی هم به این نسخه اضافه شده.

۱۲) God of War

God of War Remake

عرضه بازی گاد آو وار تو سال ۲۰۱۸ انجام شد و موج بزرگی‌‌‌ بین طرفدارها راه انداخت. اجرای حرکت‌های ویژه اول بازی سخت نیست، اما با جلو رفتن تو بازی، کومبو‌های جدیدی اضافه‌ می‌شن که یاد گرفتن‌شون باعث جذابیت و راحت‌تر پشت سر گذاشتن مراحل بازی می‌شه. آترئوس، پسر کراتوس هم تو این بازی همراه‌تونه و همراهیش اصلا شبیه به بچه‌داری نیست. این کودک تو طول بازی می‌تونه کمک‌تون کنه و خودش کومبوها و حرکات ویژه مختلفی داره که تو مبارزات به دادتون می‌رسه.

برچسب ها :

رضا گلکار

پست های مرتبط

۱۰ بازی پول‌ساز که یک‌نفره ساخته شده‌ن!

بیشتر بازی‌های مستقل یا همون بازی‌های Indie توسط یه گروه ساخته می‌شن،…

۱۴۰۲/۱۰/۲۰

۱۵ کنسول فراموش‌شده تاریخ

ماجرای کنسول‌های بازی از سپتامبر ۱۹۷۲ شروع شد؛ وقتی مگناوکس کنسول اودیسه…

۱۴۰۲/۰۹/۰۵

۱۳ بازی پرخرج تاریخ

بودجه زیاد یک بازی، لزوماً به معنای خوب و موفق بودنش نیست.…

۱۴۰۲/۰۷/۰۹

دیدگاهتان را بنویسید