صفحه اصلی > مقاله : ۲۳ بازی جهان باز با بزرگ‌ترین نقشه‌ها

۲۳ بازی جهان باز با بزرگ‌ترین نقشه‌ها

بازی‌های open world با بزرگ‌ترین نقشه‌ها

محیط بازی‌های جهان باز معمولاً محیط بزرگیه و غیر از بازی می‌شه تو نقشه این بازی‌ها حسابی وقت گذروند، همین موضوع باعث علاقه خیلی‌ها به این سبک از بازی‌ها شده.

بازی‌های اپن‌ورلد یا جهان باز، سبک جدیدی از بازی‌ها نیستن و خیلی وقته بازی‌های زیادی تو این سبک وجود دارن. نسخه اولیه بازی Legend of Zelda که برای کنسول نینتندو عرضه شد، یکی از اولین بازی‌های جهان باز بوده. نسخه اول این بازی که تو سال ۱۹۸۶ عرضه شد و تونست این سبک بازی رو به‌خوبی بین طرفدارها جا بندازه. از انتشار نسخه اولیه بازی افسانه زلدا تا حالا توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی بازی‌های جهان باز زیادی رو با نقشه‌های خیلی بزرگ عرضه کرده‌ن.

بازی‌های زیادی با جهان‌هایی خیلی بزرگ وجود دارن که حتی جهان‌های خیلی بزرگ‌تری از بازی‌هایی مثل Fallout 4 دارن. نگفته نمونه که داشتن نقشه بزرگ، خصوصیتی مربوط به بازی‌های جدید نیست. تو فهرستی که در ادامه براتون تهیه کردیم بازی‌هایی وجود دارن که نه‌تنها نقشه خیلی بزرگی دارن، بلکه اگه آدم بودن تابه‌حال سن‌شون اونقدری بود که گواهینامه رانندگی داشته باشن. بهترین مثال برای این موضوع می‌تونه سری بازی‌های Elder Scrolls باشه. مثلاً بازی The Elder Scrolls 2: Daggerfall نقشه خیلی بزرگ‌تری از نقشه بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim داره؛ پس ابعاد محیط بازی، ربط چندانی به تاریخ عرضه بازی نداره.

۲۳) Assasin’s Creed 4: Black Flag

Assasin’s Creed 4: Black Flag

 

ششمین قسمت از مجموعه بازی‌های Assasin’s Creed نسبت به نسخه‌های قبل، محیطی گسترده‌تر داره و غیر از زمین اصلی امکان گشت‌وگذار تو طبیعت و دریای کارائیب رو به گیمرها داده. خط داستانی این بازی مربوط به قرن ۱۵ میلادیه و می‌شه تو این بازی، خیلی از جزایر اطراف کارائیب که هند غربی نام دارن رو گشت و با دزدهای دریایی برای استقلال مبارزه کرد. این بازی نقدهای مثبت خیلی زیادی به خاطر گرافیک و گیم‌پلی دریانوردی دریافت کرد. البته، یکی دیگه از دلایل معروف شدن این بازی نقشه خیلی بزرگ  ۱۴۲.۵ کیلومتر مربعی اونه.

۲۲) World of Warcraft

World of Warcraft

 

خیلی از طرفدارهای بازی‌های غیرکامپیوتری تو اواخر دهه نود میلادی با عرضه سبک جدیدی از بازی‌ها که امکان بازی‌ و رقابت به‌طور هم‌زمان رو داشتن، به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مند شدن. بازی‌هایی مثل Meridian 59 که از این نوع بازی‌ها بودن، مسیر توسعه بازی‌هایی با این سبک رو برای اومدن بازی‌هایی مثل World of Warcraft هموار کردن. جهان بزرگ این بازی با اسم Azeroth خیلی از کاربرها رو مجذوب خودش کرد.

۲۱) Day Z

Arma 3

 

کمپانی Bohemia Interactive با دید متفاوتی بازی جهان باز Day Z رو طراحی کرد. این کمپانی، سال ۲۰۱۸ یک بازی ترس و بقا (Survival Horror) با این عنوان عرضه کرد. محیط این بازی تو کشوری تو شوروی بعد از فروپاشی به اسم چرناروسه. مثل خیلی از بازی‌های ترسناک، خط داستانی بازی Day Z هم حول جمع کردن مواد و تجهیزات و تلاش برای بقا می‌چرخه.

اگه فکر می‌کنید یه بازی ترسناک زامبی خیلی جذاب نیست، باید بگیم که Day Z یه بازی جهان باز با بینهایت خطر پنهانه. مساحت مپ این بازی یا کشور خیالی چرناروس ۲۲۲.۷ کیلومتر مربعه.

۲۰) Arma 3

Arma 3

 

بازی Arma 3 یه بازی جهان بازه که گیمرها رو به جهان یک ارتش تو میدان جنگ می‌بره. تا جایی که از امتیازهایی که کاربران این بازی بهش دادن میشه فهمید، توسعه‌دهنده این بازی یعنی Bohemia Interactive  تونسته به هدف خودش برسه و بازی محبوبی تولید کرده. تو Arma 3 بیست وسیله نقلیه و چهل سلاح وجود داره که وجود این تنوع یکی دیگه از دلایل موفقیت این بازیه. مساحت مپ این بازی ۲۶۹.۳ کیلومتر مربعه و می‌شه حسابی تو محیط بازی جهان‌گردی کرد و حتی توش گم شد.

۱۹) Operation Flashpoint: Dragon Rising

Operation Flashpoint: Dragon Rising

 

بازی Operation Flashpoint: Dragon Rising یکی از اولین بازی‌های ارتشی اپن‌ورلده. این بازی تاکتیکال شوتر رو کمپانی Codemasters توسعه داده و محیط جنگ‌های مدرن رو برای علاقه‌مندان شبیه‌سازی کرده. نقشه این بازی تو یه جزیره خیالی حوالی کشور چینه و محیط نقشه ۳۴۹ کیلومترمربع وسعت داره.

۱۸) Xenoblade Chronicles X

Xenoblade Chronicles X

 

این نسخه از بازی Xenoblade نسبت به نسخه اولیه پیشرفت چشمگیری داشته و یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های این بازی، نقشه بسیار وسیع این نسخه‌ست. محیط بازی Xenoblade Chronicles X تو یه سیاره خیالی به نام Mira قرار داره. تو داستان این بازی، سیاره زمین نابود شده و سیاره Mira خونه جدید آدم‌هاست و یه جامعه‌ای به اسم لس‌آنجلس جدید اونجا تشکیل شده. مساحت این سیاره خیالی ۳۹۸ کیلومتر مربعه و بخش وسیعی از این سیاره کوهستانیه.

۱۷) Burnout Paradise

Burnout Paradise

 

سری بازی‌های Burnout به مسابقات با سرعت بالا و هیجان مشهوره. این بازی به خاطر مسیر جدایی که از سایر بازی‌های مسابقه‌ای داره بین طرفدار‌ها خیلی محبوبه؛‌ برای مثال تو این بازی تصادف‌های بزرگ، امتیاز محسوب می‌شن. اما با وجود این موضوع که تمام نسخه‌های این سری، نقشه‌های خیلی بزرگی دارن، این بازی کمتر به خاطر این دلیل معروف شده. مساحت محیط این بازی ۵۱۸ کیلومتر مربع وسعت داره و می‌شه غیر از انجام مسابقه، کلی تو این محیط رانندگی کرد.

۱۶) Death Stranding

Death Stranding

 

بازی Death Stranding یکی از بازی‌های کارگردانی‌شده توسط بازی‌ساز معروف ژاپنی، هیدئو کوجیماست. یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های این بازی، نقشه بازی خیلی بزرگ اون با وسعت ۵۹۵ کیلومترمربعه. از نظر زمانی و جغرافیایی داستان این بازی تو آمریکا و تو شرایط آخرالزمانیه. اطراف جهان این بازی با کوه‌ها محاصره شده که این موضوع منظره زیبایی ساخته، اما ممکنه باعث شه که مساحت وسیع نقشه این بازی، کوچک‌تر به نظر بیاد.

۱۵) True Crime: Streets of L.A

True Crime: Streets of L.A

 

بازی True Crime: Streets of L.A یکی از بازی‌های فراموش‌شده جهان بازه که برای Xbox 360 و PS3 عرضه شده بود. داستان این بازی تو شهر لس‌آنجلسه و نقشه اون ۶۲۱.۵ کیلومتر مربع وسعت داره و بخش بزرگی از این شهر رو پوشش داده. با عرضه عناوین زیادی از بازی‌های جهان باز مثل Fallout 3 ،GTA 4 ،Red Dead Redemption و Watchdogs، بازی True Crime: Streets of L.A با استقبال چندانی روبرو نشد. البته کمتر کسی هست که تمام این بازی‌ها رو انجام داده باشه و این بازی رو بین این بازی‌ها بهترین بدونه. اما به هرحال محیط این بازی وسیع‌تر از بقیه بازی‌های مذکوره.

خرید پلی استیشن ۵

۱۴) Just Cause نسخه ۳ و ۴

Just Cause

 

نسخه سوم و چهارم بازی Just Cause به‌خاطر نقشه بزرگ‌شون خیلی معروف شدن. بازی Just Cause 3 تو یه جزیره مدیترانه‌ایه و این به معنای محیطی پر از سخره و کوه با پوشش گیاهی پراکنده و شهرهای کوچیکه. مساحت نقشه این دو بازی به‌طور تقریبی ۱۰۲۳ کیلومترمربع وسعت داره.

محیط بازی Just Cause 4 تو یه کشور خیالی به نام Solis قرار داره و این کشور تو آمریکا شمالیه. رشته‌کوه‌های محیط این بازی، مناظر زیبایی برای گیمرها ساختن و امکان فرود اومدن با چتر تو مکان‌های مختلف یکی از خصوصیت‌های ویژه این بازیه. امکان استفاده از انواع وسایل نقلیه هم تو این بازی وجود داره که از عجیب‌ترین اون‌ها می‌شه به بالگرد نظامی و وینگ‌سوت (لباس بالدار) اشاره کرد.

۱۳) Test Drive Unlimited

Test Drive Unlimited

 

از نظر فنی بازی Test Drive Unlimeted 2 دو تا نقشه داره که مجموع مساحت این دو نقشه روی هم ۱۶۰۰ کیلومتر مربعه. این مساحت وسیع به گیمرها امکان گشت‌وگذار طولانی تو جهان این بازی رو داده. علاوه بر مسابقه دادن و گشت‌وگذار آزادانه، می‌شه تو این بازی ماشین‌های جدید و املاک خرید. نقشه‌های این بازی تو دو جزیره اوآهو تو هاوایی و ایبیزا تو اسپانیاست.

مساحت نقشه این بازی ۱۶۰۰ کیلومتر مربعه، اما طول جاده‌های اون برابر با ۲۸۹۷ کیلومتره. بعد از رسیدن به لول ۱۰ بازی می‌تونید بین دو تا جزیره آزادانه رفت‌وآمد کنید.

۱۲) Final Fantasy 15

Final Fantasy 15

 

بازی فاینال فانتزی همیشه تو جهان‌های خیالی دیدنی‌ای جریان داشته و نسخه پونزدهم اون هم از این منوال خارج نیست. مساحت نقشه نسخه ۱۵ این بازی برابر با ۱۹۴۲.۵ کیلومتر مربعه، اما بخش‌های بسیاری از این محیط، مانند کوه‌ها از دسترس گیمر خارجه.

نقشه جهان این بازی خیلی وسیعه و تو اکثر نواحی اون جمعیت موجودات زنده کمه. زیست‌بوم‌های متنوعی تو نقشه این بازی وجود دارن که از انواع اون‌ها می‌شه به کویر و جنگل اشاره کرد.

۱۱) Ghost Recon: Breakpoint

Ghost Recon: Breakpoint

 

داستان بازی Ghost Recon: Breakpoint در مجمع‌الجزایر خیالی با نام Aurora که تو اقیانوس آرام قرار گرفته، سپری می‌شه. تو این جزایر محیط‌های متنوعی از جمله جنگل، کویر، باتلاق و کوهستان وجود داره. مساحت عظیم ۲۰۲۲ کیلومتر مربعی این بازی تنها وسعت زیادی داره و درصد زیادی از این مساحت رو زمین‌های خالی تشکیل داده‌ن. در حقیقت شاید با شروع صحبت درباره بازی‌های جهان باز، یکی از آخرین بازی‌هایی که ممکنه یاد کسی بیاد همین بازیه.

۱۰) The Crew

The Crew

 

بازی The Crew رو فقط آنلاین می‌شه بازی کرد. محیط این بازی کشور آمریکاست؛ بله تمام ایالات متحده! البته نقشه این بازی در مقایسه با واقعیت کمی کوچیک شده، اما همچنان اونقدری بزرگه که رانندگی از یه ساحل به ساحل دیگه، ۴۵ دقیقه طول می‌کشه.

مساحت نقشه این بازی ۴۹۲۱ کیلومتر مربعه. می‌شه داخل اکثر شهرهای بزرگ آمریکا تو این بازی رانندگی کرد، البته تمام شهرها تو مقیاس کوچک‌تری تو این بازی طراحی شده‌ن. نسخه دوم این بازی هم محیطی به همین وسعت داره، با این تفاوت که تو نسخه دوم می‌شه با هواپیما به نواحی مختلف سفر کرد.

۹) Fuel

Fuel

 

بازی Fuel تا اینجا دومین بازی رانندگی تو این فهرست و البته آخرین تو این سبکه. مساحت نقشه این بازی وسعت واقعاً زیاده و تقریباً ۱۸۱۳۰ کیلومتر مربعه. محیط این بازی موقع بازی ساخته می‌شه و هر بار که تو محیط بازی می‌گردید با مسیر متفاوتی روبرو می‌شید. طول جاده‌های این بازی به ۱۶ کیلومتر می‌رسه و رانندگی کردن تمام این جاده‌ها چیزی حدود سه ساعت طول می‌کشه.

۸) Guild Wars Nightfall

Guild Wars Nightfall

 

این بازی یکی دیگه از اون بازی‌هاییه که می‌شه با تعداد پلیر آنلاین خیلی زیاد اونو بازی کرد. بازی Guild Wars Nightfall شباهت زیادی با World of Warcraft داره، اما تو قسمت وسعت نقشه از این بازی کاملاً متمایزه. نقشه این بازی وسعت واقعاً عظیم ۳۸۸۴۹ کیلومتر مربعی داره. به زبون دیگه انقد محیط این بازی وسیعه که به‌عنوان گیمر اون همیشه با مکان‌های کشف‌نشده زیادی روبرو خواهید شد. باوجود این‌که تقریباً ۲۰ سال از زمان عرضه این بازی گذشته، اما هنوز هم این بازی از طریق Steam قابل اجراست و طرفدارهای پروپاقرصی داره.

۷) The Elder Scrolls 2: Daggerfall

The Elder Scrolls 2: Daggerfall

 

اگه به نظرتون محیط بازی Skyrim خیلی بزرگه، باید بازی Daggerfall رو یه امتحانی کنید. مساحت محیط این بازی ۱۶۳٬۱۶۹ کیلومتر مربعه که اگه بخوایم آسون‌تر بگیم، مساحت محیط بازی از کشور انگلستان بزرگ‌تره. پس تو این بازی با یه نقشه خیلی بزرگ سروکار دارید که گوشه‌وکنار هرجا می‌تونه رمز و رازی پنهان باشه که باعث می‌شه بتونید مدت زمان زیادی از این بازی لذت ببرید.

اگه از اون دسته از گیمرها هستید که می‌تونید گرافیک بازی‌های نسل‌های قبل رو تحمل کنید و مخصوصاً اگه از بازی‌های Skyrim و Oblivion خوش‌تون میاد، پیشنهاد می‌کنیم به این بازی یه فرصت بدید. این بازی رو می‌تونید رایگان از سایت رسمی Elder Scrolls دانلود کنید. شاید قدیمی باشه، اما با جهان بسیار بزرگی تو این بازی روبه‌رو می‌شید.

۶) Microsoft Flight Simulator 2020

Microsoft Flight Simulator 2020

 

شبیه‌سازی پرواز نیاز به نقشه خیلی بزرگی داره. حتماً به‌عنوان کسی که به بازی‌های جهان باز علاقه دارید، متوجه این موضوع شدید که تو این سبک بازی‌ها و البته در واقعیت اگه رانندگی از شمال تا جنوب نقشه بازی یا شهری خاص، زمان زیادی ببره، موقع پرواز با هواپیما خیلی زود این مسیر تموم می‌شه. به همین علت نقشه این بازی خیلی بزرگه، به بزرگی تمام کره زمین!

گیمرهای این بازی می‌تونن بر فراز میلیون‌ها شهر و دهکده پرواز کنن و تو ۳۷٬۰۰۰ فرودگاه واقعی فرود بیان. پوشش گیاهی و جانوری هر منطقه هم تو این بازی شبیه‌سازی‌ شده. آب‌وهوای تمام مناطق این بازی بر طبق آب‌وهوای واقعی هر منطقه در لحظه‌ست.

۵) Minecraft

Minecraft

 

مپ بازی ماینکرفت بزرگ‌ترین مپ جهانه، اگه بخوایم دقیق‌تر بگیم مپ این بازی ۸ برابر کره زمینه. با توجه به نقشه‌ بسیار بزرگ این بازی، کمی تعجب‌‌آوره که گیمرها با همدیگه روبه‌رو می‌شن. به‌طور تقریبی به ازای هر کاربر این بازی، فضایی برابر با ۳۸٬۸۵ کیلومترمربع وجود داره و گیمرها زمین کافی برای گسترش دژ خود رو دارن.

۴) Star Control 2: The UR-Quan Masters

Star Control 2: The UR-Quan Masters

 

نقشه بازی Star Control 2 به وسعت کهکشان راه شیریه. تو دنیای این بازی ۵۰۰ ستاره و ۳٬۸۰۰ سیاره وجود داره، پس می‌شه مدت‌ها تو نقشه این بازی گشت‌وگذار کرد. با گونه‌های متعددی از موجودات بیگانه تو دنیای این بازی روبه‌رو خواهید شد که خیلی از اون‌ها رفتار خصومت‌آمیزی دارن و خیلی‌های دیگه رو می‌شه برای انجام کارهای مختلف، استخدام کرد.

۳) Spore

Spore

 

بازی Spore یکی از اون بازی‌هاییه که نتونست جوری که باید زنده بمونه، اما محیط این بازی به‌صورت دیوانه‌واری وسیعه. سیارات خیلی بزرگی تو این بازی وجود دارن، اما به همین علت و البته با وجود این موضوع که امکان سفر بین ستاره‌ای تو این بازی وجود داره؛ شروع بازی برای خیلی از کاربرها برابر با سردرگمیه.

کهکشان این بازی، ۴۵٬۰۰۰ ستاره و ۱۲۰٬۰۰۰ سیاره داره. اگه کسی هر روز ده سیاره از این بازی رو بگرده، ۳۵ سال طول می‌کشه که بتونه تمام سیارات بازی رو ببینه. خوشبختانه نیازی نیست برای تموم کردن بازی، تمام سیارات این بازی رو دیده باشید. البته کدوم آدمی حاضره این‌ مقدار زمان برای یه بازی صرف کنه؟

۲) Elite Dangerous

Elite Dangerous

 

محیط این بازی هم مثل بازی Spore کهکشانیه. مپ بازی Elite Dangerous کپی کهکشان راه شیری تو اندازه واقعیه، پس هر قدر که تو این بازی بگردی، باز کلی فضای نادیده باقی می‌مونه. ۴۰۰ میلیارد ستاره تو این بازی وجود داره که میشه تک‌تکشون رو از نزدیک دید. ازنظر ستاره‌شناسی موقعیت خیلی از اجرام آسمانی تو این بازی به‌صورت دقیقی طراحی شده. نقشه این بازی اونقدر بزرگه که حتی اگه تمام عمرمون تو محیط این بچرخیم، تمام نقشه‌رو نمی‌تونیم کشف کنیم.

۱) No Man’s Sky

No Man’s Sky

 

توسعه‌دهندهای بازی No Man’s Sky به وجود یک کهکشان تو بازی راضی نشدن و به جاش ۲۵۵ کهکشان به‌عنوان مپ این بازی طراحی کردن. سیارات بی‌شماری تو این بازی وجود دارن که اگه بتونیم هر ثانیه یکی از اون‌هارو ببینیم، ۶۰۰ میلیارد سال طول می‌کشه تا تمام سیارات این بازی رو ببینیم.

بدون در نظر گرفتن نقشه بسیار وسیع این بازی، باید به این نکته اشاره کنیم که کار زیادی نمی‌شه تو این فضای بینهایت کرد. اما این بازی که بزرگ‌ترین مپ تو بازی‌های جهان باز رو داره، می‌تونه برای کسایی که به گشتن و اکتشاف علاقه دارن، خیلی لذت بخش باشه.

برچسب ها :

رضا گلکار

پست های مرتبط

۱۰ بازی پول‌ساز که یک‌نفره ساخته شده‌ن!

بیشتر بازی‌های مستقل یا همون بازی‌های Indie توسط یه گروه ساخته می‌شن،…

۱۴۰۲/۱۰/۲۰

۱۵ کنسول فراموش‌شده تاریخ

ماجرای کنسول‌های بازی از سپتامبر ۱۹۷۲ شروع شد؛ وقتی مگناوکس کنسول اودیسه…

۱۴۰۲/۰۹/۰۵

۱۳ بازی پرخرج تاریخ

بودجه زیاد یک بازی، لزوماً به معنای خوب و موفق بودنش نیست.…

۱۴۰۲/۰۷/۰۹

دیدگاهتان را بنویسید