صفحه اصلی > پیش‌نمایش و نقد و بررسی : بازی‌های هفته پیشِ رو

بازی‌های هفته پیشِ رو

بازی جدید PS5

۱- Homeworld 3

بازی Homeworld 3 برای ps5

توسعه‌دهنده: Blackbird Interactive
ناشر: Gearbox Publishing
تاریخ عرضه: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
پلتفرم: ویندوز
موتور: Unreal Engine 4
ژانر: Real-time strategy
بعد از چند بار تأخیر، هوم‌ورلد ۳ بالاخره برای عرضه آماده شده. آخرین بار که توسعه‌دهنده عرضه این بازی رو به تأخیر انداخت، به این دلیل بود که بر اساس بازخوردهایی که گرفته بود، می‌خواست یک سری چیزها رو ارتقاء بده. این بازخوردها از گیمرهایی به‌دست اومده بود که نسخه دموی رایگان بازی رو سه ماه پیش تجربه کرده‌ن. از تغییرهایی که تو نسخه نهایی اعمال شده می‌شه به کنترل‌های بازبینی‌شده، تغییرات تو نبردها برای دوری از یکنواختی و یک سری تغییرات روتین اشاره کرد. علاوه بر این، قراره بعد از عرضه بازی، کلی محتوای اضافه رایگان و پولی به بازی اضافه بشه.

۲- Braid: Anniversary Edition

بازی Braid: Anniversary Edition

توسعه‌دهنده: Number None
ناشر: Number None
تاریخ عرضه: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
پلتفرم‌ها: بازی PS5 و PS4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اِس، نینتندو سوییچ و ویندوز
ژانر: پازل
این بازی تحسین‌شده مستقل، طرفدارهای زیادی داره که همگی تو ماه آوریل منتظر عرضه نسخه ویژه اون بودن. اما عرضه بازی Braid: Anniversary Edition برای PS5 و بقیه پلتفرم‌ها تا این هفته به تعویق افتاد. حالا می‌تونیم ببینیم که نسخه بازسازی‌شده Braid زیبایی بصری و جزئیات خیلی بیشتری از نسخه اول داره. این بازی به مناسبت پونزدهمین سال عرضه، بازسازی شده تا باز هم کلی از طرفدارهاش رو خوشحال کنه و گیمرهای جدید هم بتونن از نسخه مدرن این بازی لذت ببرن. گیم‌پلی و داستان بازی همون که بود باقی مونده، اما تو این نسخه انیمیشن‌ها نرم‌تر شده‌ن، گرافیک بازی خیلی بهتر شده، موسیقی‌های جدید اضافه شده‌ن و جلوه‌های صوتی هم بهبود پیدا کرده‌ن. هنرمند بازی اصلی، دیوید هِلمن، تمام محتوای بصری بازی رو دوباره نقاشی کرده تا تجربه جدید دلچسب‌تر بشه. البته گیمر می‌تونه هر لحظه که بخواد، بین گرافیک قبلی و جدید سوییچ کنه.

۳- Ghost of Tsushima: Director's Cut (PC)

بازی Ghost of Tsushima برای pc

توسعه‌دهنده: Sucker Punch Productions
ناشر: Sony Interactive Entertainment
تاریخ عرضه: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ (نسخه تحت ویندوز)
پلتفرم‌ها: بازی PS5 و PS4 و ویندوز
موتور: موتور اختصاصی
ژانر: اکشن و ماجراجویی
بازی گوست آو تسوشیما از اون بازی‌های به‌یادموندنیه که خیلی از گیمرها ازش به‌عنوان یه تجربه خارق‌العاده یاد می‌کنن. این بازی سال ۲۰۲۱ برای PS4 عرضه شد و بعد از گذشت یک سال با یه به‌روزرسانی قابل توجه و محتواهای جدید، برای PS5 منتشر شد. حالا هم انتظار گیمرهای پی‌سی به سر رسیده و نسخه تحت ویندوز برای عرضه آماده شده. پس خودتون رو آماده کنید که از یه تجربه بصری شگفت‌انگیز لذت ببرید، توی ژاپن فئودال ماجراجویی کنید و به یک استاد مبارزه با شمشیر تبدیل بشید.

۴- Read Only Memories: Neurodiver

توسعه‌دهنده: MidBoss
ناشر: MidBoss
تاریخ عرضه: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ (نسخه تحت ویندوز)
پلتفرم‌ها: بازی PS5 و PS4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اِس، نینتندو سوییچ و ویندوز
موتور: Unity
ژانر: ماجراجویی
این بازی دنباله‌ایه برای بازی 2064: Read Only Memories. تو این بازی تو نقش یه مأمور ذهن‌خون ظاهر می‌شید که باید یک ذهن‌خون شرور رو پیدا کنه که توی حافظه افراد مختلف مخفی شده. Neurodiver با رجوع به سبک‌وسیاق بازی‌های خاطره‌انگیز از مکانیزم پوینت‌اندکلیک استفاده می‌کنه و حال‌وهوای بصری اون هم آدم رو یاد بازی‌های دهه ۱۹۹۰ می‌ندازه. در طول بازی باید تو ذهن سوژه‌های مختلف به‌دنبال سرنخ بگردید و آروم‌آروم قطعه‌های پازل داستان رو کنار هم بذارید تا شخصیت شرور بازی رو گیر بندازید.

احمدرضا فرزان جم

پست های مرتبط

نقد و بررسی اکسپنشن پک Destiny 2: The Final Shape

توسعه‌دهنده: Bungieناشر: Bungieکارگردان‌ها: جو بلک‌برن و تاسیون گرینپلتفرم: بازی PS5، PS4، ایکس…

نقد و بررسی Alan Wake II: Night Springs

الن ویک ۲، یک دنباله بی‌نقص برای این سری بود و تقریباً…

نقد و بررسی بازی Senua’s Saga: Hellblade II

بوی لاشه گندیده توی هوا پیچیده، جیغ و داد هم‌وطن‌های تیکه تیکه…

دیدگاهتان را بنویسید