صفحه اصلی > خبر و گزارش : فروش PS5 به ۵۰ میلیون دستگاه رسید

فروش PS5 به ۵۰ میلیون دستگاه رسید

Sony Interactive Entertainment به‌تازگی اعلام کرده به رکورد جدیدی دست پیدا کرده و تا تاریخ ۱۸ آذر، پنجاه میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ به فروش رسونده. سونی تأکید کرده که این عدد مربوط به دستگاه‌های فروخته‌شده به گیمرها می‌شه و نه کل دستگاه‌هایی که تو بازار پخش شده.
رئیس واحد سرگرمی سونی، جیم رایان که قراره سال ۲۰۲۴ بازنشسته بشه در این‌باره می‌گه: «این نشونه پشتیبانی همیشگی جامعه جهانی پلی‌استیشن و اشتیاق‌شون برای تجربه‌های فوق‌العاده‌ایه که توسعه‌دهنده‌های بااستعداد PlayStation Studios و شرکاش خلق کرده‌ن.» طبق گفته رایان، امسال تو تعطیلات کریسمس، PS5 نیاز بازار رو به‌طور کامل تأمین خواهد کرد.
طبق گفته سونی، عرضه اسپایدرمن ۲ به افزایش فروش PS5 کمک کرده. این بازی یک رکورد هم در بین بازی‌های PlayStation Studios مال خودش کرده؛ یعنی بیشترین تعداد فروش (۲.۵ میلیون نسخه فیزیکی و دیجیتال) در عرض ۲۴ ساعت. ماه نوامبر رکورد جدیدی ثبت شده و پرفروش‌ترین ماه در کل تاریخ پلی استیشن محسوب می‌شه.

خرید پلی استیشن ۵

علاوه بر این، طبق گزارشی از IGN، پلی استیشن ۵ به ۱۶۱ هفته برای رسیدن به عدد پنجاه میلیون دستگاه نیاز داشته، در حالی که PS4 در عرض ۱۶۰ هفته به این عدد رسیده.
مایکروسافت عدد و رقم فروش کنسول‌هاش رو اعلام نکرده، اما شکی نیست که فروش PS5 از ایکس باکس ایکس و اس خیلی بیشتر بوده. از لحاظ تعداد، در نسل فعلی کنسول‌ها، نینتندو سوییچ با ۱۳۲ میلیون دستگاه، پیشتاز بازاره. البته باید توجه داشت که این کنسول سال ۲۰۱۷ عرضه شده و پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰.
سونی یک هدف جاه‌طلبانه هم برای فروش سال مالی جاری تعیین کرده؛ یعنی فروش ۲۵ میلیون دستگاه PS5 در سال مالی جاری که ۳۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) تموم می‌شه. اگر سونی به این هدف برسه، به یک رکورد تازه تو فروش پلی استیشن ۵ تو یک سال مالی دست پیدا می‌کنه. با توجه به فروشی که PS5 تو ماه‌های اخیر تجربه کرده، اعتمادبه‌نفس این رو داره که به هدف تعیین‌شده برسه.

برچسب ها :

احمدرضا فرزان جم

پست های مرتبط

تریلر جدید بازسازی سایلنت هیل ۲

تازگی‌ها کونامی (Konami) تریلر جدیدی از گیم‌پلی نسخه بازسازی‌شده بازی سبک ترسناک…

۱۴۰۲/۱۲/۲۳

مایکروسافت یک دسته معلق در هوا عرضه می‌کنه!

مایکروسافت قرار شده همزمان با اکران فیلم Dune: Part Two یک نسخه…

۱۴۰۲/۱۱/۲۸

همه چیز درباره نینتندو سوییچ ۲

شکی نیست که نینتندو بالاخره نسخه بعدی کنسول خودش رو عرضه می‌کنه.…

۱۴۰۲/۱۱/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید