صفحه اصلی > فان : همه فیلم‌ها و سریال‌های DC که در دست ساخت هستن (قسمت اول)

همه فیلم‌ها و سریال‌های DC که در دست ساخت هستن (قسمت اول)

جوکر ۲

با کند شدن تولیدات سینمایی و تلویزیونی مارول و تماشای آخرین فیلم از دنیای کامیک‌های DC یعنی آکوامن و قلمرو گمشده، خیلی راحت می‌شه بقیه فیلم‌های DC رو که قراره به‌زودی منتشر بشن از قلم انداخت. جیمز گان کارگردان محافظان کهکشان، جوخه انتحاری و سریال پیس‌میکر حالا سکان کشتی کمپانی برادران وارنر دیسکاوریز رو برای فیلم‌ها و سریال‌های دی‌سی در اختیار داره که این هم بخشی از نقشه‌های کانال دیسکاوری برای DC تو سال ۲۰۲۲ در همکاری با پیتر سفرن (Peter Safran) بوده. حالا مجموعه‌ای از فیلم‌ها و سریال‌ها رو داریم که توی DC Universe (ساخته و پرداخته گان و سفران) اتفاق میفتن و بقیه که تو Elseworld (دنیای خارج از جهان دی‌سی).
تو این پست همه پروژه‌هایی رو که ازشون باخبریم یه‌جا جمع کردیم. این فهرست همه فیلم‌ها، لایو اکشن‌ها و سریال‌های انیمیشین رو شامل می‌شه. سعی کردیم که این فهرست رو به ترتیب به بخش‌های فیلم و سریال تقسیم کنیم و پروژه‌هایی قریب‌الوقوع رو بالای فهرست گذاشتیم. پس بیاید ببینیم DC چه فیلم‌ها و سریال‌هایی رو برای آینده در نظر گرفته. این پست در دو قسمت منتشر می‌شه.

 

۱- فیلم Joker: Folie à Deux (جوکر: جنون دونفره)

فیلم جوکر ۲

تاریخ انتشار: ۴ اکتبر ۲۰۲۴
تاد فیلیپس قراره دنباله این فیلم مورد تحسین منتقدان و موفق خودش تو سال ۲۰۱۹ رو باز هم کارگردانی کنه. البته فیلم قبلی به نظر به پایان رسید و وقتی حرف از دلقک معروف دنیای خلافکارا باشه نمی‌شه قطعی درباره پایان ماجرا حرف زد. واکین فینیکس باز هم به ایفای نقش آرتور فِلِک یا همون جوکر ادامه می‌ده. عنوان فیلم یعنی جنون دونفره یا جنون مشترک در واقع به توهم یا بیماری روانی مشترک بین دو نفر اشاره داره و این بار لیدی گاگا تو نقش هارلی کویین (که همون مجنون دومه) ایفای نقش می‌کنه. طبق گزارش‌ها این فیلم یه عنصر موزیکال هم داره. اون‌طور که پیداست زَزی بیتز که نقش همسایه آرتور رو تو فیلم اول بازی کرده قراره تو فیلم دوم هم حضور داشته باشه. استیو کوگان، بِرِندن گلیسون و کاترین کینر هم تو این فیلم ایفای نقش می‌کنن. این فیلم هم مثل فیلم اول، بخشی از DC Universe نیست و از نظر روایی هم به هیچ کدوم از فیلم‌ها یا سریال‌ های DC که در حال ساخت هستن ربطی نداره.

 

۲- فیلم سوپرمن

فیلم سوپرمن جدید

تاریخ انتشار: ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۵
این فیلم که تا قبل از این به اسم میراث سوپرمن شناخته می‌شد، گل سرسبد کارهای جیمز گان و پیتر سیفران تهیه‌کننده فیلمه. جیمز گان نویسنده و کارگردان سوپرمنه که فیلم‌برداری اون از ماه مارس ۲۰۲۴ شروع می‌شه. هنوز اطلاعات کمی درباره داستان داریم ولی چیزهای زیادی درباره بازیگران این فیلم به دستمون رسیده. دیوید کورِنسوت (بازیگر فیلم مروارید) و ریچل برازناهان (بازیگر سریال خانم میزل شگت‌انگیز) به ترتیب در نقش کلارک کنت یا همون سوپرمن و لوییس لین تو این فیلم بازی می‌کنن. نیکلاس هولت (بازیگر فیلم مد مکس: جاده خشم) هم نقش آدم بده داستان یعنی لکس لوتر رو بازی می‌کنه. علاوه بر این، طبق گزارش‌ها نِیتِن فیلیون (بازیگر سریال کرم شب‌تاب) در نقش گرین لنترن و آنتونی کریگان (بازیگر سریال بَری) در نقش متامورفو بازی خواهند کرد.

 

۳- فیلم The Batman Part II (بتمن قسمت دوم)

فیلم بتمن ۲

تاریخ انتشار: ۲ اکتبر ۲۰۲۶
قسمت بعدی از فیلم بتمن (۲۰۲۲) با بازی رابرت پتینسون در حال ساخته و تاریخ انتشارش تازگیا تا اواخر سال ۲۰۲۶ به تاخیر افتاده. باز هم مت ریوز کارگردان این فیلمه و پتینسون به عنوان بروس وین یا همون بتمن ایفای نقش می‌کنه. علاوه بر این، انتظار داریم که جفری رایت و اندی سرکیس هم در نقش جیمز گوردون و آلفرد پنی‌ورث به فیلم برگردن. بعد از تیتراژ پایانی فیلم اول، حضوری کوتاهی از بری کیوگن (بازیگر سالتبرن) به عنوان جوکر دیدیم، پس انتظار داریم که شاهد هنرنمایی این بازیگر هم باشیم. بقیه بازیگرها هم شامل زویی کراویتز به عنوان سلینا کایل یا همون کت‌ومن و پل دینو به عنوان ریدلر هستن که هر دو تو فیلم اول خوش ظاهر شدن. دشمنان و متحدان بتمن تو زندگیش میان و میرن، پس اگه خلافکارای قبلی بازم تو فیلم ظاهر شدن نباید زیاد تعجب کرد.

 

۴- فیلم The Brave and the Bold (شجاع و جسور)

فیلم The Brave and the Bold

در حال ساخت
احتمالاً طرفدارای بتمن وقتی بفهمن این فیلم هنوز راه درازی در پیش داره، خیلی ناامید می‌شن. تمرکز جیمز گان حالا روی سوپرمنه و حالا حالاها فکر خودشو درگیر خفاش‌ها نمی‌کنه. در حال حاضر هم اندی مُوسکیِتی (کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فلش و آن) برای کارگردانی انتخاب شده. این فیلم علاوه بر معرفی بتمن دنیای اصلی DC (که با بتمنی که رابرت پتینسون نقش‌اش رو بازی کرد متفاوته)، پسر بتمن یعنی دیمین وین رو هم به ما معرفی می‌کنه. فیلم بر اساس کامیک‌های بتمن نوشته گرنت موریسون تو سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ ساخته می‌شه. هنوز تاریخ انتشار، نویسنده یا حتی بازیگری برای این فیلم اعلام نشده.

خرید پلی استیشن ۵

۵- فیلم Supergirl: Woman of Tomorrow (سوپرگرل: زن فردا)

فیلم سوپرگرل

در حال ساخت
اولین فیلم مستقل سوپرگرل از زمان فیلم شکست‌خورده سال ۱۹۸۴ قراره با اسم «سوپرگرل: زن فردا» ساخته بشه. این فیلم از مینی سریالی به همین اسم برداشت شده و داستان اون هم از همون‌جا شروع می‌شه. آنا نوگوئرا فیلم‌نامه رو می‌نویسه و میلی آلکاک (بازیگر خاندان اژدها) در نقش Kara Zor-El یا همون سوپرگرل بازی می‌کنه. طبق گزارش‌ها فیلم‌برداری این فیلم هم اواخر امسال شروع می‌شه.

 

۶- فیلم The Authority

فیلم Authority

در حال ساخت
می‌شه گفت تقریباً هیچ اطلاعاتی درباره فیلم اقتباس‌شده از کامیک The Authority در دست نیست. جیمز گان قبلاً The Authority رو به‌عنوان یه تیم از ابرقهرمان‌ها توصیف کرده که تصور می‌کنن این دنیا دیگه به هیچ دردی نمی‌خوره. تنها راه درست کردن دنیا هم گرفتن کنترل همه چی تو دستای خودشونه؛ حالا این یعنی سلاخی مردم، نابود کردن دولت‌ها، تغییر سیستم دولت‌ها یا هر کاری که بشه کرد تا جهان جای بهتری بشه. هنوز هیچ بازیگر، نویسنده، کارگردان یا تاریخ انتشاری برای این فیلم مشخص نشده.

 

۷- فیلم Swamp Thing

فیلم swamp thing
در حال ساخت
افرادی که کامیک سوامپ‌تینگ رو خوندن حتماً از این فیلم خوش‌شون میاد. این قضیه برای جیمز منگولد فیلم‌نامه‌نویس فیلم‌هایی مثل لوگان، ایندیانا جونز و Dial of Destiny هم صادقه. بعد از این‌که جیمز گان این قضیه رو برملا کرد که سوامپ‌تینگ قراره به دنیای جدید DC پا بذاره، منگولد عکسی از غم‌انگیزترین موجود این دنیای خیالی رو تو شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. جیمز گان سوامپ‌تینگ رو یه پروژه خاص برای منگولد دونسته که همین حالا در حال نوشتن داستان این فیلمه. طبق گزارش‌ها سوامپ‌تینگ یه فیلم ترسناک گوتیک و برگرفته از کمیک تحسین‌شده Saga of the Swamp Thing از آلن موره که از ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۵ منتشر می‌شد. به‌جز منگولد به عنوان نویسنده، هنوز هیچ اطلاعات دیگه‌ای درباره این فیلم منتشر نشده.

 

۸- فیلم کنستانتین ۲

فیلم کنستانتین ۲
در حال ساخت
مجله ددلاین، سپتامبر ۲۰۲۲ گزارش داد که کمپانی برادران وارنر در حال کار روی قسمت بعدی فیلم کنستانینه که سال ۲۰۰۵ روی پرده سینما رفته. کیانو ریوز قراره به نقش شناخته‌شده خودش برگرده و فرانسیس لارنس هم قراره فیلم رو کارگردانی کنه. اکیوا گلدزمن هم فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده این فیلمه. این فیلم تو دنیای اِلس‌ورلدز (Elseworlds) اتفاق میفته که همون دنیای بتمن، جوکر و داستان‌های دیگه‌ست و جدای از DC Universe محسوب می‌شه. هنوز تاریخ انتشاری برای این فیلم تعیین نشده و حتی پروسه تولیدش هم شروع نشده.

 

۹- سریال Dead Boy Detectives

فیلم Dead Boy Detectives

تاریخ انتشار: آوریل ۲۰۲۴
Dead Boy Detectives بعد از حضور افتخاری تو سریال Doom Patrol، حالا سریال خودشون رو دارن. بعد از گرفتن چراغ سبز اولیه برای پخش تو شبکه مکس، این سریال حالا قراره تو شبکه نتفلیکس پخش بشه که این یعنی هیچ ارتباطی با داستان‌های دیگه تو دی‌سی یونیورس نداره. ادوین پِین و جِیدن رِوری به عنوان پسران مرده یعنی جورج رکسترو و چارلز رولند نقش بازی می‌کنن. این سریال به‌زودی منتشر می‌شه و به‌نظر میاد قراره تا ماه بعد به نتفلیکس بیاد.

محمد قربانی

پست های مرتبط

همه فیلم‌ها و سریال‌های DC که در دست ساخت هستن (قسمت دوم)

توی قسمت قبل، نُه فیلم و سریال DC رو معرفی کردیم که…

۱۴۰۳/۰۲/۰۴

ده والپیپر بازی The Last of Us 2 (با کیفیت 4K)

تو این آرت‌ورک، هنرمند سعی کرده بدون استفاده از رنگ، جوهره شخصیت…

۱۴۰۲/۱۰/۱۷

موسیقی متن بازی الن ویک ۲ (Alan Wake 2)

موسیقی متن الن ویک ۲ تیره و مسحورکننده‌ست و همینه که باعث…

۱۴۰۲/۱۰/۰۶

دیدگاهتان را بنویسید