صفحه اصلی > پیش‌نمایش و نقد و بررسی : بازی‌هایی که قراره این هفته عرضه بشن

بازی‌هایی که قراره این هفته عرضه بشن

بازی های جدید PS5

۱- BioGun

بازی biogun

توسعه‌دهنده: Dapper Dog Digital
ناشر: Ravenage Games
تاریخ عرضه: ۱۶ آوریل
پلتفرم‌ها: ویندوز و لینوکس
موتور: Construct 3
ژانر: پلتفرمر، شوتر و ماجراجویی

فضای بازی بایوگان شبیه بازی‌های مترویدوانیاست؛ با ریتمی تند، اکشن سرگرم‌کننده و جذابیت بصری فوق‌العاده. تو این بازی، بِک (Bek) برای نجات یک گونه سگ‌سان از انقراض وارد یک ماجراجویی سرگرم‌کننده می‌شه. این گونه توسط یک ویروس خاص تهدید می‌شه و گیمر باید با گذر از راهروهای پیچ‌درپیچ درون بدن سگ، به جنگ انواع ویروس‌ها و میکروب‌ها بره. تو این بازی به مجموعه متنوعی از سلاح‌ها دسترسی دارید و باید باس‌هایی رو نابود کنید که با الهام از بیماری‌های واقعی خلق شده‌ن. علاوه بر این، امکان دستکاری DNA برای زنده موندن به کمک شما میاد. بایوگان با این ویژگی‌ها و امکانات، یک سفر سرگرم‌کننده‌ست که برای نجات بهترین دوست انسان انجام می‌شه. در ادامه می‌تونید تریلر بازی رو تماشا کنید.

۲- Grounded

توسعه‌دهنده: Obsidian Entertainment
ناشر: Xbox Game Studios
تاریخ عرضه: ۱۶ آوریل (نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴)
پلتفرم‌ها: بازی PS5، PS4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس اس و ایکس، ایکس باکس وان و ویندوز
موتور: Unreal Engine 4
ژانر: بقاء

این بازی دسامبر سال ۲۰۲۲ برای ویندوز و ایکس باکس منتشر شد. حالا نوبت به طرفدارهای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ رسیده تا از این بازی لذت ببرن. تو این بازی، گیمر در نقش کاراکتری ظاهر می‌شه که به اندازه یک مورچه در اومده و باید در دنیایی از حشرات و جانورهای بزرگ زنده بمونه. بازی Grounded جایزه «بازی سال اکس‌باکس» رو تو مراسم گلدن جوی‌استیک دریافت کرد و جوایز و نامزدی‌های دیگه‌ای هم داشته. گفته می‌شه بازی گراوندد تا سپتامبر ۲۰۲۲، ۱۵ میلیون گیمر رو به خودش جلب کرده. تو این بازی باید از همه نشونه‌ها و امکانات استفاده کنید تا آب و غذای کافی به کاراکترها برسه تا بتونن زنده بمونن. مثلاً کفشدوزک‌ها می‌تونن شما رو به منابع غذایی برسونن یا شته‌ها رو می‌تونید کباب کنید و بخورید. اما عنکبوت‌ها یکی از شکارچی‌های خطرناک این محیط هستن. برای تماشای تریلر بازی، ویدیوی زیر رو ببینید.

۳- Planet of Lana

بازی Planet of Lana

توسعه‌دهنده: Wishfully Studios
ناشر: Thunderful Publishing
تاریخ عرضه: ۱۶ آوریل (نینتندو سوییچ، پلی استیشن ۵ و ۴)
پلتفرم‌ها: بازی PS5، PS4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس اس و ایکس، ایکس باکس وان و ویندوز
موتور: Unity
ژانر: پازل‌پلتفورمر

تو این بازی منحصربه‌فرد و زیبا با دنیایی طرفیم که تا به‌حال تکنولوژی رو به خودش ندیده و ناگهان با حمله هیولاهای مکانیکی به صحنه جنگ تبدیل می‌شه. البته پلنت آو لانا درباره جنگ نیست؛ بلکه داستانیه درباره مردم و طبیعت و توازن بین این دو. تو این بازی یک همراه با خودتون دارید تا تو موقعیت‌های مختلف کمک‌تون کنه. پلنت آو لانا ترکیبی از پازل‌های هوشمندانه، مخفی‌کاری در بعضی از صحنه‌ها و داستانی الهام‌بخشه تا تجربه‌ای به‌یادموندنی برای گیمرها خلق کنه. تریلر بازی رو هم می‌تونید در ادامه تماشا کنید.

۴- No Rest for the Wicked

بازی No Rest for the Wicked

توسعه‌دهنده: Moon Studios
ناشر: Private Division
تاریخ عرضه: ۱۸ آوریل (دسترسی اولیه)
پلتفرم‌ها: بازی PS5، ایکس باکس ایکس و اس و ویندوز
موتور: موتور اختصاصی
ژانر: اکشن و نقش‌آفرینی
مون استودیوز قبلاً سری‌بازی‌های Ori رو ساخته و حالا با یک عنوان جدید به صحنه بر گشته. شما تو این بازی در نقش سِریم ظاهر می‌شید. سریم عضو یک گروه اسرارآمیز از جنگجویان مقدسه که مأمورش می‌کنن به جزیره Isola Sacra بره و درباره طاعونی که همه‌گیر شده تحقیق کنه. اما با وجود دسیسه‌هایی که پشت صحنه وجود داره، این کار سخت‌تر از اون چیزیه که به‌نظر می‌رسه. No Rest for the Wicked در دنیایی نقاشی‌گونه اتفاق میفته و نبردهاش مبتنی بر دقته. ۱۸ آوریل یک نسخه اولیه برای پی‌سی در دسترس علاقه‌مندها قرار می‌گیره تا بعدتر نسخه کامل برای همه پلتفرم‌ها عرضه بشه.

احمدرضا فرزان جم

پست های مرتبط

بازی‌های این هفته

۱- Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes توسعه‌دهنده: Rabbit and Bear Studios ناشر: Ravenage…

همه چیز درباره بازی جوداس؛ یکی از داغ‌ترین بازی‌های سال آینده

کِن لوین، خالق بازی‌های بایوشاک، بعد از تعطیلی شرکت Irrational Games، شرکت…

نقد و بررسی بازی Persona 3 Reload

توسعه‌دهنده: Atlusناشر: Atlusتاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس…

دیدگاهتان را بنویسید