صفحه اصلی > پیش‌نمایش و نقد و بررسی : همه چیز درباره بازی جوداس؛ یکی از داغ‌ترین بازی‌های سال آینده

همه چیز درباره بازی جوداس؛ یکی از داغ‌ترین بازی‌های سال آینده

بازی جوداس Judas

کِن لوین، خالق بازی‌های بایوشاک، بعد از تعطیلی شرکت Irrational Games، شرکت جدیدی به اسم Ghost Story Games تأسیس کرد و حالا این شرکت در حال توسعه بازی جدیدیه به اسم جوداس. تو این بازی هم یه اسلحه تو دست راست و قدرت‌های جادویی تو دست چپ دارید که شباهت زیادی به بایوشاک داره. در کنار این‌ها قابلیت هک کردن روبات‌ها هم وجود داره که خیلی سرگرم‌کننده به‌نظر می‌رسه. اما نکته جدید و مهم این بازی، داستان خیلی پویای اونه. اول بازی باید یکی از سه شخصیت در دسترس رو انتخاب کنید تا شخصیت اصلی، یعنی جوداس، باهاش در بیفته. این انتخاب کل داستان بازی رو تحت تأثیر قرار می‌ده. علاوه بر این، انتخاب مأموریت‌ها و نحوه تعامل با شخصیت‌ها هم روند داستان رو تحت تأثیر قرار می‌ده و در نهایت بازی بر اساس این انتخاب‌ها، پایان‌های مختلفی خواهد داشت. بازی کاملاً غیرخطیه و دنیای بزرگ و جذابی داره. اون‌طور که لوین می‌گه، تلاش سازنده‌های بازی این بوده که گیمرها با هر بار بازی کردن اون، تجربه جدیدی داشته باشن. به‌نظر میاد که Judas بازی هیجان‌انگیزی از آب در بیاد که تو صنعت گیم تأثیرگذار خواهد بود. متأسفانه هنوز تاریخ دقیق عرضه این بازی اعلام نشده و فقط می‌دونیم که بازی جوداس تو سال ۲۰۲۵ برای PS5، ویندوز و ایکس باکس اس و ایکس عرضه می‌شه. یه خبر خوب دیگه هم براتون داریم و اون هم اینه که طبق نشونه‌های موجود، بازی بایوشاک بعد هم در حال توسعه‌ست.

داستان بازی جوداس

بازی تو Mayflower اتفاق میفته که یک فضاپیما چندنسله‌ست. فضاپیماهای چندنسله در حال حاضر تو واقعیت وجود ندارن، اما تو داستان‌های علمی‌تخیلی فضاپیماهای عظیمی هستن که باید توانایی تأمین منابع مورد نیاز برای جمعیتی بزرگ رو فراهم کنن که قراره چند نسل از اون‌ها تو فضاپیما زندگی کنن تا به مقصد برسن. این فضاپیما هم باید آخرین انسان‌های باقی‌مونده رو به «پروکسیما قنطورس» برسونه؛ یعنی نزدیک‌ترین ستاره به زمین بعد از خورشید که ۴.۲۴۶۵ سال نوری با زمین فاصله داره. سه نفر این فضاپیما رو مدیریت می‌کنن: تام که دوست داره انسان‌ها به‌شکل اصلی‌شون حفظ بشن، همسرش نفرتیتی که برنده جایزه نوبله و دوست داره انسان‌ها به روبات‌هایی بی‌نقص تبدیل بشن و فرزندخونده‌شون هوپ که دختریه که دوست داره خودش رو از هستی «پاک» کنه. تو این فضاپیما، روبات همه چیز رو کنترل می‌کنن؛ از تمیز کردن خونه‌ها گرفته تا نظارت روی رفتار انسان‌ها تا شهروندان درجه‌یک باشن. کاراکتر اصلی بازی، جوداس، موفق شده این قوانین رو بشکنه و می‌فلاور رو به سمت انقلاب ببره.

گیم‌پلی بازی Judas

از اول بازی شروع می‌کنیم؛ یعنی جایی که شما در نقش جوداس Reprint می‌شید. انگار که یه پرینتر سه‌بعدی بدن شما رو از نو می‌سازه. بنابراین مشخصه که به مدت نامعلومی مُرده بودید! جوداس یک هکر و مهندس خودآموخته‌ست که عضوی از این سفر درازمدته. همون‌طور که بالاتر گفتیم، این فضاپیما که ابعادی در حد یک شهر بزرگ داره، باید به سیاره‌ای برای ساخت یک محیط زندگی جدید برسه و این سفر به اندازه چند نسل از انسان‌های داخل فضاپیما طول می‌کشه. نکته‌ای که اول بازی متوجه اون می‌شید اینه که شما چندان تو فضاپیما محبوب نیستید، چون مدت‌ها پیش فاجعه‌ای اتفاق افتاده که تقصیر شما بوده.

خرید پلی استیشن ۵

حالا باید با یکی از سران فضاپیما (که بالاتر درباره‌شون گفتیم) روبه‌رو بشید. هر سه نفر به‌شکل هولوگرافیک ظاهر می‌شن و جوداس با گفتن این نکته که اون‌ها همه روبات بودن، باعث جنجال و بحران می‌شه. تو موقعیت حاضر بین سران فضاپیما اختلاف افتاده و هر وقت به یک یا دو تا از اون‌ها کمک کنید، ممکنه بقیه خشمگین بشن. یا اگر مدتی طولانی از یکی از اون‌ها غافل بشید، احتمالاً تبعات بدی برای شما به بار میاد. پس انتخاب‌ها و نوع تعامل‌هاتون با شخصیت‌ها مسیر داستان رو به‌تدریج تغییر می‌ده. در نهایت، فقط سران فضاپیما هستن که می‌تونن فضاپیما رو سالم به مقصد برسونن و هدف اصلی اینه که یکی از اون‌ها رو به بدن روباتیکش برگردونید تا فضاپیما به سیاره مقصد برسه و بتونید اون رو ترک کنید.

از لحاظ امکانات جنگیدن با دشمن‌ها، امکانات متنوعی تو بازی Judas در اختیار شماست. به‌طور کلی یک اسلحه در دست راست دارید (بیشترشون اسلحه دستی یا شات‌گان هستن) و قدرت‌های مختلفی در دست چپ. در کنار این‌ها، امکاناتی هم برای هک روبات‌ها و دستگاه‌ها دارید. ریتم بازی بیشتر اوقات خیلی تنده و اکشن بازی مهیج و پرشتابه. با توجه به امکانات متنوع در دسترس، می‌تونید موقع درگیری با دشمن‌ها خلاقیت‌تون رو حسابی به‌کار بگیرید.

احتمالاً بازی جوداس برای خیلی از گیمرها، عنوان جذاب و خاصی باشه. باید منتظر اخبار بمونیم تا ببینیم کی می‌تونیم از این بازی هیجان‌انگیز لذت ببریم.

برچسب ها :

احمدرضا فرزان جم

پست های مرتبط

بازی‌های این هفته

۱- Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes توسعه‌دهنده: Rabbit and Bear Studios ناشر: Ravenage…

بازی‌هایی که قراره این هفته عرضه بشن

۱- BioGun توسعه‌دهنده: Dapper Dog Digitalناشر: Ravenage Gamesتاریخ عرضه: ۱۶ آوریلپلتفرم‌ها: ویندوز…

نقد و بررسی بازی Persona 3 Reload

توسعه‌دهنده: Atlusناشر: Atlusتاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس…

دیدگاهتان را بنویسید