صفحه اصلی > خبر و گزارش : برنامۀ ایکس باکس برای ارائۀ کنسول‌های نسل آینده لو رفت!

برنامۀ ایکس باکس برای ارائۀ کنسول‌های نسل آینده لو رفت!

طبق یکی از مهم‌ترین اخباری که تازگی‌ها به بیرون درز کرده معلوم شده شرکت مایکروسافت قصد داره در طراحی نسخه‌های جدید کنسول‌های ایکس‌باکس به‌طور گسترده‌ای از تکنولوژی «ابر هیبریدی»، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده کنه.

اخیراً در جریان یک مرافعۀ قضایی که یک پاش شرکت مایکروسافت بوده اسناد حساسی دربارۀ طرح‌های آتی این شرکت برای تولید نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس به بیرون درز کرده. چشم‌انداز این شرکت برای محصولات آینده، چنان که در متن سند مربوط به ایکس‌باکس اومده «توسعۀ یک پلتفرم هیبریدی بدیع برای بازیه که قابلیت استفادۀ ترکیبی از نیروی دستگاه مشتری و فضای ابری رو برای اجرای سطوح تازه‌ای تجربۀ گیمینگ داشته باشه.»

یه جدول به بیرون درزکرده از تصمیمات راهبردی برای ایکس‌باکس همچنین نشون میده مایکروسافت در نظر داره مثل نینتندو سویچ، از سی‌پی‌یوی ARM64 استفاده کنه. همچنین در قیمت «نوآوری‌های گرافیکی» این سندها نوشته شده که مایکروسافت قصد داره برای کنسول‌های نسل تازه‌ش علاوه بر سیستم ارتقای گرافیکی برپایۀ یادگیری ماشینی، از سیستم پیگیری پرتو DirectX استفاده کنه.

در کل به نظر میاد مایکروسافت برای «بهبود و تسریع اجرای بازی‌های، عملکردها و سهولت استفادۀ گیمرها و سازنده‌های بازی» قراره تمرکز روزافزونی رو صرف کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کنه. یکی دیگه از «نوآوری‌های مهم» مورد اشاره در این اسناد، تولید «پلتفرمی جامع برای گیم و اپلیکیشنه» که تقریباً مشابه پروژۀ پلتفرم Roblox، به هر کسی این امکان رو میده که خودش بازی بسازه. این مسئله قبلاً به شکل دیگه‌ای از زبون سارا باند، مدیر اجرایی ایکس‌باکس هم شنیده شده بود. باند به‌تازگی گفته بود استفاده از هوش مصنوعی میتونه به عاملی در خدمت توانمندسازی بیشتر گیمرها در مسیر تبدیل‌شدن به بازی‌ساز در اکوسیستم ایکس‌باکس بدل بشه.

تحریریه

پست های مرتبط

تریلر جدید بازسازی سایلنت هیل ۲

تازگی‌ها کونامی (Konami) تریلر جدیدی از گیم‌پلی نسخه بازسازی‌شده بازی سبک ترسناک…

۱۴۰۲/۱۲/۲۳

مایکروسافت یک دسته معلق در هوا عرضه می‌کنه!

مایکروسافت قرار شده همزمان با اکران فیلم Dune: Part Two یک نسخه…

۱۴۰۲/۱۱/۲۸

همه چیز درباره نینتندو سوییچ ۲

شکی نیست که نینتندو بالاخره نسخه بعدی کنسول خودش رو عرضه می‌کنه.…

۱۴۰۲/۱۱/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید