صفحه اصلی > خبر و گزارش : بازی Elder Scrolls 6 تا سال ۲۰۲۶ نمیاد و برای PS5 هم عرضه نمی‌شه

بازی Elder Scrolls 6 تا سال ۲۰۲۶ نمیاد و برای PS5 هم عرضه نمی‌شه

مایکروسافت که قبلاً شرکت ZeniMax (صاحب بتسدا) رو ۷.۵ میلیارد دلار خرید، طبیعیه که کنسول خودش رو تو اولویت قرار بده. اسناد منتشرشده از دادگاه مایکروسافت با FTC نشون می‌ده که مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه Elder Scrolls VI برای پلی‌استیشن نداره.

یکی از صفحات اسناد که به دست Stephen Totilo رسیده، حاوی فهرستی از بازی‌ها و پلتفرم‌های اون‌هاست. تو همین صفحه، Elder Scrolls VI به‌عنوان یک بازی در حال توسعه فقط برای پی‌سی و اکس‌باکس فهرست شده. تو همین سند گفته شده که سال ۲۰۲۶ زودترین زمانیه که این بازی منتشر احتمالاً منتشر بشه و بخش چندنفره هم نداره.

البته این موضوع قابل پیش‌بینی بود. مایکروسافت بعد از خرید ZeniMax، بازی استارفیلد رو هم به‌صورت اختصاصی برای پی‌سی و اکس‌باکس منتشر کرد و بازی‌های بعدی هم از همین سیاست پیروی می‌کنن.

هر چند گفته‌های Phil Spencer، مدیرعامل Microsoft Gaming، با این اطلاعات کمی متفاوته. اسپنسر پیش‌تر گفته بود مایکروسافت عرضه بازی‌هاش برای پلتفرم‌های مختلف رو مورد به مورد بررسی می‌کنه و درباره اون تصمیم می‌گیره. اسپنسر گفته بود چون خیلی با عرضه Elder Scrolls VI فاصله داریم، هنوز تصمیمی درباره پلتفرم‌های این بازی گرفته نشده.

اسپسنر پیش‌تر گفته بود: «با توجه به این‌که خیلی به عرضه Elder Scrolls VI مونده، سخته درباره پلتفرم‌های این بازی نظر داد. همون تیمی که استارفیلد رو تموم کرد مسئول این بازیه. بنابراین درباره بازی‌ای صحبت می‌کنیم که با عرضه‌ش پنج سال یا بیشتر فاصله داریم.»

مایکروسافت روی یک نسخه جدید از اکس‌باکس کار می‌کنه و ممکنه این کنسول سال ۲۰۲۸ عرضه بشه. بنابراین ممکنه Elder Scrolls VI روی کنسول بعدی مایکروسافت هم عرضه بشه.

اولین بار سال ۲۰۱۸ بود که بتسدا از Elder Scrolls VI اسم برد اما بعد از گذشت پنج سال، حرف دیگه‌ای درباره این بازی زده نشده‌بود. حالا بعد از چند سال پیش‌تولید این بازی رسماً وارد فاز توسعه شد. بتسدا بعد از این بازی، ساخت Fallout 5 رو شروع کرد.

برچسب ها :

احمدرضا فرزان جم

پست های مرتبط

تریلر جدید بازسازی سایلنت هیل ۲

تازگی‌ها کونامی (Konami) تریلر جدیدی از گیم‌پلی نسخه بازسازی‌شده بازی سبک ترسناک…

۱۴۰۲/۱۲/۲۳

مایکروسافت یک دسته معلق در هوا عرضه می‌کنه!

مایکروسافت قرار شده همزمان با اکران فیلم Dune: Part Two یک نسخه…

۱۴۰۲/۱۱/۲۸

همه چیز درباره نینتندو سوییچ ۲

شکی نیست که نینتندو بالاخره نسخه بعدی کنسول خودش رو عرضه می‌کنه.…

۱۴۰۲/۱۱/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید