صفحه اصلی > خبر و گزارش : استفاده از تکنولوژی پیگیری پرتو (RTX) در بازی اسپایدرمن ۲

استفاده از تکنولوژی پیگیری پرتو (RTX) در بازی اسپایدرمن ۲

کمپانی Insomniac میگه فهمیده چطور از قابلیت‌های PS5 در نسخۀ جدید بازی جهان‌بازش به بهترین وجه استفاده کنه.

بازی Marvel’s Spider-Man 2 حدوداً یه ماه دیگه منتشر میشه و نسخۀ قابل اجراش روی PS5 هم 20 اکتبر به بازار میاد. با اینکه هم اولین نسخۀ این بازی در سال 2018 و هم نسخۀ بعدی‌ش در 2020 روی PS4 هم عرضه شدن، اسپایدرمن 2 به‌طور خاص برای سیستم پر و پیمون‌تر کنسول PS5 ساخته شده. به همین دلیل، سازندۀ بازی، شرکت Insomniac ادعا کرده تونسته تو این بازی کاری کنه که شما، فارغ از اینکه چه محدودۀ عملکرد گرافیکی رو انتخاب می‌کنید، بتونید شاهد اجرای تکنولوژی پیگیری پرتو (RTX) باشید.

مدیران شرکت Insomniac، مایک فیتزجرالد و ژانت لی اخیراً در مصاحبه‌ای با مجلۀ IGN دربارۀ تکنولوژی به‌کاررفته در این بازی جهان‌باز صحبت کرده‌ن. وقتی حرف تکنولوژی پیگیری پرتو (که کارش ارائۀ واقع‌گرایانۀ بازتاب‌ها، نورها و سایه‌هاس) به میون اومد، فیتزجرالد توضیح داد که اسپایدرمن 2 قراره با گزینه‌های متعدد تنظیم تعداد فریم بازی (30، 40، و 60 فریم بر ثانیه) عرضه بشه. گزینۀ 30 فریم بر ثانیه کیفیت گرافیکی بهتری داره، ولی اگه از بعضی از جنبه‌های بصری زیبای بازی صرف‌نظر کنید با انتخاب گزینۀ 60 فرم بر ثانیه تجربۀ روون‌تری خواهید داشت. گزینۀ 40 فرم بر ثانیه هم مناسب اون‌هاییه که نمایشگری با کیفیت 120 هرتز دارن.

فیتزجرالد میگه فارغ از این که کدوم یکی از این گزینه‌ها رو انتخاب کنید، تکنولوژی پیگیری پرتو رو در بازی خواهید دید و این به لطف همکاری طولانی‌مدت استودیوی Insomniac با PS5 که قبلاً بازی‌های اسپایدرمن و Ratchet & Clank: Rift Apart رو روی این کنسول عرضه کرده ممکن شده.

فیتزجرالد به IGN گفت: «ما توی این بازی تونستیم برای اولین‌بار، تکنولوژی پیگیری پرتو رو حتی برای حالت عملکرد پایۀ بازی هم عرضه کنیم. تو هیچ‌کدوم از حالت‌های عملکرد این بازی گزینه‌ای برای غیرفعال‌کردن پیگیری پرتو وجود نداره. ما یاد گرفتیم که چطور گرافیکی رو که به نظرمون برای بازی اسپایدرمن لازمه عرضه کنیم و میخوایم اطمینان حاصل کنیم که همه میتونن این رو ببینن.»

تحریریه

پست های مرتبط

تریلر جدید بازسازی سایلنت هیل ۲

تازگی‌ها کونامی (Konami) تریلر جدیدی از گیم‌پلی نسخه بازسازی‌شده بازی سبک ترسناک…

۱۴۰۲/۱۲/۲۳

مایکروسافت یک دسته معلق در هوا عرضه می‌کنه!

مایکروسافت قرار شده همزمان با اکران فیلم Dune: Part Two یک نسخه…

۱۴۰۲/۱۱/۲۸

همه چیز درباره نینتندو سوییچ ۲

شکی نیست که نینتندو بالاخره نسخه بعدی کنسول خودش رو عرضه می‌کنه.…

۱۴۰۲/۱۱/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید